کیفیت تلویزیون‌های هایسنس، قابلیت‌ها و امکانات مدرن و همچنین وجود فناوری‌های به روز در محصولات این برند، باعث شده است که طرفداران زیادی را در بازار ایران پیدا کند. در این مطلب از وب سایت تعمیر لوازم خانگی تعمیر آنلاین قصد داریم که به بررسی کیفیت تلویزیون هایسنس و مزایا و معایب مدل‌های آن بپردازیم و در نهایت بهترین مدل تلویزیون این برند را معرفی کنیم.

کیفیت تلویزیون هایسنس

تحلیل و بررسی‌ کیفیت تلویزیون هایسنس

تلویزیون‌های برند هایسنس با ارائه ترکیبی از کیفیت تصویر و سیستم عامل هوشمند اندروید توانسته مشتریان زیادی را جذب کند. یکی از نکات مهمی که در زمان خرید تلویزیون باید مدنظر داشت، توجه به کیفیت بالای تصویر و صفحه نمایش بزرگ آن است. از این رو تلویزیون‌های این برند با پشتیبانی از فناوری‌های HDR ،4K و UHD UPSCALER تصاویر و فیلم‌ها را با کیفیت بسیار بالایی نمایش می‌دهد.

هر یک از این مدل‌های تلویزیون هایسنس، با قابلیت‌ها و امکانات متفاوتی تولید شده  است که می‌توانید با توجه به ترجیحات خود، یکی از آن ها را انتخاب و خرید کنید.

تلویزیون ULED (Ultra LED) هایسنس از قابلیت نورپردازی کوانتومی استفاده کرده که باعث شفافیت بیشتر تصاویر و طیف گسترده رنگی نمایشی خواهد شد. تکنولوژی High Dynamuc) Range)HDR میزان روشنایی، رنگ‌ها و کنتراست تصاویر را تنظیم کرده و تصاویر کاملا واقعی را نمایش می‌دهد.

رزولوشن این مدل تلویزیون هایسنس ۲۱۶۰*۳۸۴۰ پیکسل بوده که حداکثر وضوح تصاویر را در مقایسه با تلویزیون‌های LED ارائه می‌دهد.

فناوری Motion rate در زمان نمایش فیلم‌های اکشن و مسابقات ورزشی، کیفیت تلویزیون‌های هایسنس را با حداکثر وضوح تصاویر و فراهم کردن تجربه سینمایی تکمیل می‌کند. همچنین این حالت Game Mide نیز لذت تماشای بازی‌های آنلاین را برای شما فراهم خواهد کرد. این قابلیت اکولایزر در تلویزیون هایسنس، دید بهتر در زمان استفاده از بازی‌های آنلاین و کیفیت بالای تصویر را ارائه می‌دهد.

در آخر نیز فناوری Full Array Local daiming، از طریق چراغ‌های تعبیه شده در پشت لایه‌های LCD، کنتراست و کیفیت تصاویر را به خصوص در نور کمتر محیط و اتاق تلویزیون ارتقا می‌دهند. به همین ترتیب تعداد زیاد نقاط قابل کنترل نور در صفحه، روشنایی عالی و با کیفیت تصاویر را فراهم می‌کند.

اگر اطلاعات زیادی درباره تلویزیون‌های LCD و LED ندارید ما به شما مطالعه مقاله تفاوت تلویزیون LED با LCD را پیشنهاد می‌کنیم.

از این رو بهره‌گیری از فناوری‌های مدرن چون Quantum dot، HDR، Motion rate، Game Mode و Full Array local daiming باعث شده است که کیفیت تلویزیون هایسنس در حوزه پشتیبانی تصاویر و صحنه‌های اکشن بسیار عالی نمایش داده شود.

سیستم عامل تلویزیون هایسنس

از لحاظ سیستم عامل هوشمند نیز، تلویزیون هایسنس از سیستم ‌عامل اندروید و vidaaU استفاده کرده است که قابلیت‌های هوشمند بسیاری را فراهم می‌کند. وجود App store نیز دسترسی به هر نوع برنامه و نصب آن را راحت و آسان کرده است. این دستگاه دارای پردازنده Hi-view و پردازنده ۴ هسته‌ای با فرکانس تصویر ۶۰ هرتز می‌باشد.

تلویزیون هوشمند هایسنس

سیستم صوتی تلویزیون‌های هایسنس ۲ کاناله و مجهز به فناوری دالبی دیجیتال (Dolby Digital) بوده که توان خروجی کل ۲۰ وات (low*2) صدا را فراهم می‌کند. در زمینه امکانات درگاه‌های ارتباطی نیز دارای پورت ورودی و خروجی component و composite، پورت LAN، USB، HDMI، خروجی هدفون، ورودی RF و اسلات CI می‌باشد.

مدل تلویزیون‌های HD هایسنس در سایزهای کوچک و تا سقف ۳۲ اینچ تولید و عرضه بازار می‌شوند. موتور پردازشگر Master pro کنتراست بالا و کیفیت خوب نمایش تصاویر را با رزولوشن ۷۶۸*۱۳۶۶ پیکسل فراهم می‌کند. وجود سیستم عامل vidaa نسخه 2.0 دستگاه نیز امکانات و سرگرمی‌های هوشمند مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با دسترسی به قابلیت screen Mirroring و اتصال تلفن همراه خود به تلویزیون هایسنس می‌توانید هر نوع محتوای نمایشی دلخواه خود را در سایز بزرگ دستگاه مشاهده کنید.

کیفیت صدای این مدل تلویزیون‌های هایسنس نیز به دلیل پشتیبانی از فناوری‌های Dolby Digital و dbx-tv توان صوتی ۱۲ واتی را فراهم می‌کند. ۲ ورودی USB، دو ورودی HDMI، خروجی هدفون، پورت LAN، ورودی ویدیو کامپوزیت (AV) را دارا می‌باشد.

اما در مجموع با تمام این امکانات و قابلیت‌های عالی این مدل تلویزیون هایسنس، شاید بتوان گفت که اندازه کوچک آن و سایز ۳۲ اینچ دستگاه جزو مشکلات تلویزیون هایسنس در نظر مشتریان قلمداد می‌شود.

تلویزیون Full HD هایسنس

تلویزیون فول اچ دی هایسنس مجهز به فناوری pure colour می‌باشد که کیفیت تصاویر را در روشنایی بیش از حد دستگاه نیز با شفافیت حداکثری نمایش می‌دهد. صفحه نمایش این تلویزیون با رزولوشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ پیکسل طیف رنگی گسترده و کیفیت تصویر واقعی را ارائه می‌دهد.

این دستگاه ۲ عدد بلندگو داشته که توان خروجی ۱۴ وات صدا را فراهم می‌کند. درگاه‌های ارتباطی HDMI، USB، ورودی RF، پورت کامپوزیت و کامپوننت داشته که کیفیت محصولات هایسنس در این مدل دستگاه را نیز تکمیل می‌کند.

تلویزیون 4k هایسنس

تلویزیون فور کی (4k) هایسنس، با پشتیبانی از فناوری‌های پیشرفته HLG و HDR، کوچک‌ترین جزئیات را در نمایش رنگ‌های صفحه با حداکثر شفافیت و نوردهی، تصاویر کاملا طبیعی و واقعی نمایش می‌دهد. کیفیت بالای تصاویر و رزولوشن ۲۱۶۰*۳۷۴۰ پیکسل در این مدل تلویزیون‌های هایسنس، ۴ برابر کیفیت تلویزیون‌های فول اچ دی هایسنس می‌باشد.

در واقع این حد کیفیت تلویزیون هایسنس، یک تصویر ساده را برابر با ۸ میلیون پیکسل بر روی نمایشگر نشان می‌دهد که کیفیت واقعی 4k را با نمایش ریزترین و جزئی‌ترین نقاط و رنگ‌های تصاویر را می‌توانید تشخیص دهید.

همچنین قابلیت Depth Enhancer برای ارتقای کیفیت محصولات هایسنس در این مدل برای فیلتر کردن رنگ‌های ضعیف و درخشان کردن رنگ‌های تصاویر بر روی نمایشگر استفاده شده است. این قابلیت در تلویزیون هایسنس می‌تواند عمق رنگ‌ها و کنتراست تصاویر را افزایش داده و بالاترین کیفیت نمایشی را برای بینندگان ارائه دهد.

بهره‌گیری از سیستم عامل VIDAA OS در این تلویزیون‌های هایسنس باعث ایجاد قابلیت اتصال به اینترنت و استفاده راحت و آسان به صفحات وب و پیج‌های مجازی شده است. از این رو سیستم عامل vidaa که بر پایه سیستم عامل اندروید توسعه یافته است، برای کاربران یک رابطه اتصالی ساده و لذت‌بخش را فراهم کرده است که می‌توانند با استفاده راحت از امکانات آن، لحظات سرگرم‌بخش را ایجاد کند.

درگاه‌های ارتباطی این مدل دارای دو درگاه USB ،۳ درگاه HDMI، دو رابط کامپوزیت، پورت شبکه، خروجی صدای دیجیتال می‌باشد. همچنین دارای سیستم‌های صوتی فراگیر و دالبی دیجیتال بوده و با ۲ عدد بلندگو قادر به توان صوتی ۲ وات می‌باشد.

در مجموع می‌توان گفت که کیفیت محصولات هایسنس در تمام مدل‌های تولیدی تلویزیون این ‌برند به دلیل برخورداری از به روزترین فناوری‌های تامین‌کننده کیفیت عالی تصاویر در تلویزیون، سیستم عامل اندروید و VIDAA، طراحی ظاهری لوکس و مناسب، صفحه نمایش بزرگ و تخت، کیفیت صوتی مناسب و عالی و سایر امکانات این دستگاه، انتخاب این برند تلویزیون را جزو بهترین گزینه‌ها با ارزش خرید بالا قرار داده است.

تلویزیون هایسنس

مزایا و معایب تلویزیون هایسنس

مقایسه مدل‌های مختلف برای بررسی کیفیت تلویزیون هایسنس می‌تواند هم راحتی خرید و انتخاب آسان‌تر را برای شما به همراه داشته باشد و هم صرف زمان کمتر و در آخر اطمینان خرید را برای شما فراهم کند. از این رو توجه به کیفیت ساخت و دوام، کیفیت تصویر و صدا، طراحی و ظاهر تلویزیون، قابلیت‌ها و امکانات جانبی دستگاه می‌تواند شما را در ارزیابی کلی کیفیت محصولات هایسنس و انتخاب مدل برتر آن کمک کند.

بر همین اساس با توجه به توضیحات مربوط به چند مدل تلویزیون هایسنس که بیان کردیم به معرفی مزایا و معایب تلویزیون‌های این برند پرداخته و آنها را ذکر می‌کنیم.

مزایای تلویزیون هایسنس

  • کیفیت عالی ساخت و طول عمر بالای دستگاه
  • کیفیت بالای تصاویر نمایشی تلویزیون هایسنس
  • طراحی عالی و ظاهری مدرن و شیک
  • وجود فناوری‌های به روز صوتی و کیفیت بالای صدا
  • رابط کاربری آسان و در دسترس
  • قیمت معقول و مناسب
  • دارای سیستم عامل اندروید و vidaa کاربرپسند
  • دارا بودن پردازنده قدرتمند و قوی مرکزی در تلویزیون‌های هایسنس

معایب تلویزیون هایسنس

  • محدودیت در زاویه دید گسترده تلویزیون
  • محدودیت در پورت‌های ورودی برخی از مدل‌های تلویزیون هایسنس
  • امکانات محدود و پوشش‌دهی ضعیف نسبت به برندهای سامسونگ و ال‌جی
  • تنوع کم در مدل‌های تولیدی تلویزیون هایسنس
بررسی کیفیت تلویزیون هایسنس

بهترین مدل تلویزیون هایسنس

بهترین مدل تلویزیون هایسنس، UHD 4K اسمارت مدل 55A6100UW می‌باشد که با دارا بودن به روزترین امکانات و قابلیت‌ها، جزو بهترین تلویزیون‌های هایسنس در سال ۲۰۲۰ قرار گرفته است. اولین ویژگی متمایز این مدل که باعث برتری در کیفیت تلویزیون هایسنس در مقایسه با سایر برندها شده است، استفاده از فناوری‌های HDR و 4K Ultra HD بوده که حتی کیفیت و کنتراست بسیار بالایی را در مقایسه با تلویزیون‌های OLED به وجود آورده است.

رزولوشن این مدل ۲۱۶۰*۳۸۴۰ پیکسل بوده که نمایش کیفیت تصاویر درخشان و رنگ‌های واقعی را تضمین می‌کند.

صفحه نمایش این دستگاه ۵۵ اینچ بوده و وجود تکنولوژی Dimming باعث تنظیم نور LED دستگاه و در نهایت نمایش عالی تصاویر با جزئیات دقیق بر روی صفحه نمایشگر خواهد شد. سیستم عامل این مدل تلویزیون هایسنس، vidaa بوده که امکانات و قابلیت‌های عالی را برای استفاده راحت و آسان کاربران فراهم می‌کند.

همچنین پردازنده این مدل ۴ هسته‌ای بوده که سرعت بسیار بالایی را برای استفاده در فضای مجازی ارائه می‌دهد.

البته وجود درگاه‌های ارتباطی چون دو ورودیUSB 2.0، ورودی۳ HDMI، ورودی RF و همچنین فناوری‌های پیشرفته در حوزه صوتی دستگاه که توان برابر با ۲۰ وات صوتی را از طریق ۲ اسپیکر پخش می‌کنند، جزو مزایا و برتری‌های این مدل تلویزیون هایسنس قرار گرفته است.