آب رفتن داخل موتور جاروبرقی، یکی از اتفاقات ناخوشایندی است که همه حداقل یک‌بار هنگام جارو کشیدن با آن مواجه شده‌ایم. شاید بپرسید اصلا می‌توان آب را با جاروبرقی جمع کرد؟ پاسخ واضح و صریح است؛ خیر! رفتن آب داخل جاروبرقی یکی از مهم‌ترین دلایل سوختن موتور جاروبرقی است. در این مقاله به بررسی اقدامات لازم بعد از رفتن آب داخل جاروبرقی می‌پردازیم و جاروبرقی آب و خاک را به شما معرفی می‌کنیم. اگر به‌دنبال اطلاعات کامل راجع به جاروبرقی‌های معمولی و جاروبرقی آب و خاک هستید، خواندن این مقاله برایتان مفید است.

آب رفتن داخل جاروبرقی؛ اصلی‌ترین عامل سوختن موتور جاروبرقی

عوامل متعددی سبب سوختن موتور دستگاه‌ها می‌شود که آب رفتن داخل وسایل برقی یکی از آن‌ها است. سایر دلایل سوختن موتور جاروبرقی عبارت‌اند از:

  • پاره شدن تسمه
  • افزایش بار موتور
  • وجود اشکال در فن موتور
  • نقص در برد جاروبرقی
  • خراب شدن ترموستات
  • آب رفتن داخل موتور جاروبرقی
  • سوخته شدن رله یا کثیف شدن کلکتور
  • کار کردن بیش از حد جارو در زمان طولانی و بدون وقفه
  • پر بودن کیسه آشغال، کثیفی فیلتر و انسداد لوله

با استشمام بوی سوختگی، روشن نشدن دستگاه، تولید صدای غیرعادی، ایجاد گرمای زیاد موتور جاروبرقی و کاهش قدرت مکش متوجه سوختن موتور خواهید شد. وقتی موتور به‌طورکامل سوخته باشد، با اتصال مستقیم به برق دستگاه روشن نخواهد شد؛ زیرا بسیاری از پیچک‌های تعویض موتور جاروبرقی و پیچک‌های قطب‌ها کاملا دچار سوختگی شده‌اند. سوختن کامل موتور عمدتا بعد از مرحله نیم‌سوز شدن آن اتفاق می‌افتد. معمولا موتور‌ها در حالت نیم‌سوز با قدرت کم کار می‌کنند تا اینکه پیچک‌های بیشتری آسیب می‌بینند. در چنین شرایطی ارتباط سری اجزاء موتور کاملا قطع شده و موتور به مرحله سوختگی کامل می‌رسد. اگر نشانه‌های سوختن موتور جاروبرقی را مشاهده کردید، در سریع‌ترین زمان ممکن باید نسبت به تعمیر جاروبرقی اقدام کنید.

جلوگیری از سوختن موتور با جمع نکردن آب با جاروبرقی

پیامدهای رفتن آب داخل جاروبرقی چیست؟

متوسط عمر مفید جاروبرقی حدود ۸ تا ۱۲ سال است و بعد از گذشت این زمان امکان دارد دستگاه با مشکل روبه‌رو شود؛ بااین‌حال کشیدن آب با جاروبرقی باعث سوختن موتور و کاهش عمر دستگاه می‌شود. رفتن اب در جاروبرقی مشکلاتی برای دستگاه ایجاد می‌کند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • احتمال برق گرفتگی: با آب رفتن داخل جاروبرقی ممکن است سیم‌ها اتصالی پیدا کنند و برق‌گرفتگی به وجود آید.
  • وارد شدن آسیب‌های جدی به دستگاه: رفتن آب در جاروبرقی باعث وارد شدن آسیب‌های جدی به قطعات دستگاه خواهد شد.
  • سوختن موتور جارو برقی: اب رفتن داخل جاروبرقی باعث سوختن موتور آن می‌شود؛ پس اگر بوی سوختگی به مشامتان رسید، به احتمال زیاد موتور جاروبرقی دچار عیب، نقص یا سوختگی شده است.

جرقه زدن، داغ شدن بدنه جاروبرقی، احساس بوی سوختگی در دستگاه یا خاموش شدن ناگهانی از نشانه های سوختن موتور جاروبرقی است که باید به‌سرعت برای تعمیر آن اقدام کنید. برای تعمیر جاروبرقی سامسونگ توصیه می‌کنیم حتما به نمایندگی‌ها و مراکز مجاز تعمیر این دستگاه مراجعه کنید؛ چراکه تعمیر موتور توسط افراد غیرمتخصص و با قطعات غیراورجینال باعث وارد شدن آسیب‌های بیشتر و جدی‌تر به دستگاه می‌شود.

بعد از رفتن اب در جاروبرقی چه کاری انجام دهیم؟

هنگام استفاده از جاروبرقی باید حواستان به خیس بودن زمین باشد. بااین‌حال، اگر حین نظافت متوجه آب رفتن داخل جاروبرقی شدید، باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • ابتدا دستگاه را خاموش کنید.
  • بلافاصله جاروبرقی را از برق خارج کنید.
  • پس از چند دقیقه قطعات را به‌آرامی باز کنید.
  • کیسه را خارج کنید.
  • به تعمیر جاروبرقی بپردازید یا کار را به یک متخصص حرفه‌ای بسپارید.

درصورتی‌که موتور سوخته باشد، باید نسبت به تعمیر موتور جاروبرقی اقدام کنید. اگر برای تعمیر جاروبرقی بوش به‌دنبال یک مرکز مجاز و نمایندگی این برند هستید، تعمیر آنلاین بهترین انتخاب برای شما است. متخصصان تعمیر آنلاین با استفاده از قطعات اورجینال و با ضمانت 6 ماهه به تعمیر دستگاهتان می‌پردازند.

تعمیر جاروبرقی بعد از خیس شدن موتور

آموزش باز کردن قطعات بعد از آب رفتن در جاروبرقی

طبیعتا باز کردن قطعات جاروبرقی نیازمند دانش و مهارت است. برای این کار ابتدا مطمئن شوید که دستگاه به برق متصل نیست و دو شاخه آن به‌طورکامل از پریز جدا شده است. اکنون از مکان، نحوه قرارگیری و چینش کلیه قطعه‌ها عکس و فیلم بگیرید تا در زمان جای‌گذاری با مشکل مواجه نشوید.

حال باید کیسه، فیلترها و لوله‌ها را از جای خود خارج کرده و به‌وسیله پیچ گوشتی همه پیچ‌های موجود در بدنه را باز کنید. چنانچه بدنه را به سمت بالا حرکت دهید، به موتور و اجزای الکترونیکی جارو دسترسی پیدا خواهید کرد.

در این مرحله باید پیچ‌های پوشش موتور را باز کرده، سپس موتور و برس‌های آن را بیرون بیاورید. حالا واشرها را تعویض و غلتک برس، گردوخاک و آشغال‌های موجود در آن را تمیز کنید. توجه داشته باشید که سیم جمع کن جاروبرقی در کنار موتور قرار گرفته است. به همین خاطر باید حواستان باشد به این قسمت آسیبی وارد نشود.

درصورتی‌که مهارت کافی برای باز کردن و تعمیر جاروبرقی را ندارید، حتما به یک مرکز تخصصی مراجعه کنید. تعمیر آنلاین انواع خدمات تعمیراتی از جمله تعمیر جاروبرقی فیلیپس و سایر برندهای خارجی و ایرانی را با بالاترین کیفیت عرضه می‌کند.

جاروبرقی آب و خاک خانگی؛ پرقدرت‌ترین دستگاه برای نظافت

جاروبرقی آب و خاک خانگی یک دستگاه همه‌کاره با قدرت مکش بسیار بالا است که هرگونه آشغال ریز و مایعی را جمع می‌کند. ساختار جاروبرقی آب و خاک خانگی به‌نحوی است که با آب رفتن داخل جاروبرقی مشکلاتی مانند سوختن موتور را به همراه نخواهد داشت. این دستگاه‌ها نسبت به جاروبرقی معمولی قیمت بالاتری دارند و درصورت مکش آب با جاروبرقی دچار سوختگی یا خرابی نمی‌شوند. بااین‌حال چنین دستگاه‌هایی وزن بسیار بالایی دارند و به همین دلیل استفاده و حمل آن‌ها بسیار دشوار است.

تعمیر آنلاین علاوه‌بر تعمیر جاروبرقی پارس خزر و سایر برندهای مطرح، خدمات تعمیراتی برای انواع لوازم برقی خانگی از جمله جاروبرقی آب و خاک را انجام می‌دهد.

تمیز کردن کامل سطوح با جاروبرقی آب و خاک

تعمیرآنلاین؛ مرکز تخصصی تعمیر انواع مشکلات جاروبرقی

در این مقاله به بررسی مشکلات ناشی از آب رفتن داخل جاروبرقی پرداختیم و نحوه تعمیر دستگاه را به شما آموزش دادیم. توجه کنید که بعد از رفتن آب داخل جاروبرقی، دستگاه نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات آسیب‌دیده خواهد داشت. برای این کار باید مهارت و دانش کافی داشته باشید یا به یک مرکز تخصصی تعمیر جاروبرقی مراجعه کنید.

تعمیرآنلاین یک مرکز مجاز تعمیر لوازم خانگی از جمله جاروبرقی است که باکیفیت‌ترین خدمات را با قیمت پایین‌تر از نرخ اتحادیه به شما عزیزان عرضه می‌کند. کلیه خدمات تعمیراتی این مجموعه با ۶ ماه گارانتی همراه است. همین حالا برای ثبت سفارش از طریق فرم مربوط اقدام کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۹۶ تماس بگیرید