پیشرفت تکنولوژی حتی به جاروبرقی‌ها نیز رسیده و مدل‌های جدیدی اختراع شده است که نظافت را مثل آب خوردن ساده می‌کند. یکی از این جاروبرقی‌های جدید و مدرن، جاروبرقی کمپرسوری است. تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی نشان می‌دهد که جاروبرقی کمپرسوری عملکرد بهتری نسبت به مدل‌های قدیمی خود دارد و به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال خرید این مدل جدید هستند. اگر شما نیز قصد خرید یک جاروبرقی جدید را دارید و در‌مورد جاروبرقی کمپرسوری و تفاوت آن با جاروبرقی معمولی کنجکاو هستید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. ما در این مقاله به بررسی تفاوت‌های جاروبرقی کمپرسوری با معمولی و علت محبوبیت بالای آن می‌پردازیم.

جاروبرقی کمپرسور چیست؟ مقایسه جاروبرقی کمپرسوری با معمولی از نظر نوع موتور

جاروبرقی کمپرسوری از تکنولوژی جدیدی بهره می‌برد که با استفاده از فشار هوای تولید‌شده در  کمپرسور، مکش ایجاد می‌‌کند. همین مسئله باعث ایجاد تفاوتی چشمگیر از نظر قدرت توان موتور کمپرسور با معمولی می‌شود. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای خانه خود جاروبرقی کمپرسوری بخرند. قدرت بالای مکش جاروبرقی کمپرسور، این دستگاه را جزو جارو‌های پر‌قدرت قرار می‌‌دهد و به‌ دلیل عمر بالای موتور، شما را از دردسر تعویض موتور جاروبرقی نجات می‌دهند.

مکش بالای جاروبرقی کمپرسوری؛ مکش قدرتمند و کم‌صدا

مکش بالا؛ اصلی‌ترین فرق جاروبرقی توربو با معمولی

یکی از اولین معیارهای خرید جاروبرقی برای هر کاربر، میزان مکش دستگاه است؛ چرا که هرچه مکش بیشتر باشد تمیز کردن سطوح راحت‌ و سریع‌تر خواهد بود. به دلیل وجود تکنولوژی کمپرسور درون دستگاه، به‌راحتی متوجه افزایش مکش جاروبرقی نسبت به مدل‌های معمولی خواهید شد.

البته هر سطحی مانند سرامیک، فرش و پرده به میزان معینی از مکش نیاز دارد و بیشتر از آن می‌تواند برای کاربر مشکل ایجاد کند. به همین دلیل قابلیتی بر روی دستگاه تعبیه شده است تا کاربر بتواند بر اساس نیاز خود میزان مکش دستگاه را کنترل کند.

ماندگاری بیشتر؛ دومین تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی

یکی دیگر از ویژگی‌های جاروبرقی کمپرسوری، این است که به دلیل قدرت بالای موتور، شما کمتر نیاز به تعمیر جاروبرقی خود خواهد داشت. از آنجا که مکش مورد نیاز دستگاه، توسط کمپرسور تامین می‌شود فشار کمتری به موتور وارد خواهد شد. به دلیل کاهش فشار به موتور، با مشکل سوختن دستگاه که در جاروبرقی‌های معمولی بیشتر دیده می‌شود، مواجه نمی‌شوید. پس دومین تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی، در ماندگاری دستگاه است.

مصرف کمتر انرژی؛ با کمک تکنولوژی جدید کمپرسور

میزان مصرف انرژی دستگاه در حین مقایسه جاروبرقی کمپرسوری و معمولی بسیار مهم است. جاروبرقی به‌طور‌کلی، یک دستگاه با مصرف انرژی بالا محسوب می‌شود. اگر هنگام خرید، بدون توجه به میزان مصرف آن دستگاه مورد‌نظر خود را انتخاب کنید، حتما با دیدن قبض برق آخر ماه از خرید خود پشیمان خواهید شد.

شاید تصور کنید که جاروبرقی کمپرسوری به دلیل داشتن قطعه کمپرسور نیاز به انرژی بیشتری نسبت به جاروبرقی معمولی دارد. ولی مدل‌هایی که با موتور کمپرسور ساخته می‌شوند، انرژی کمتری نسبت به مدل‌های معمولی مصرف می‌کنند. اگر هنگام خرید دقت کنید، متوجه می‌شوید که این جاروبرقی‌ها برچسب مصرف انرژی A دارند. با توجه به میزان مصرف انرژی جاروبرقی، جلوی نوسان برق و در‌نتیجه خرابی موتور دستگاه را خواهید گرفت. زیرا نوسان برق مهم‌ترین علت سوختن موتور جاروبرقی محسوب می‌شود.

جاروبرقی کمپرسوری کم صدا و کم مصرف؛ انتخابی هوشمندانه برای خانواده‌ها

تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی؛ صدای کمتر با موتور کمپرسور جاروبرقی

برای بسیاری از افراد، صدای زیاد جاروبرقی جزو مهم‌ترین معیار‌ها هنگام خرید محسوب می‌شود. حفظ آرامش حتی هنگام جارو کشیدن نیز برای این افراد اهمیت دارد. تقریبا همه جاروبرقی‌های جدید و امروزی از صدای بسیار کمتری نسبت به مدل‌های قدیمی برخوردارند؛ با‌این‌حال، مدل‌های کمپرسوری توانسته‌اند گوی رقابت را از مدل‌های معمولی بربایند. از‌این‌رو، در مقایسه جاروبرقی کمپرسوری و معمولی از نظر تولید صدا، باز هم جاروبرقی کمپرسوری برنده رقابت بهترین جاروبرقی خانگی است.

سادگی در تمیز کردن جاروبرقی کمپرسوری

یکی دیگر از مواردی که در‌خصوص تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی باید به آن اشاره کنیم، امکان رعایت بهداشت بیشتر است. برای بسیاری از افراد تمیز کردن مخزن جاروبرقی یا تعویض کیسه یکبار مصرف، کاری زجرآور و سخت محسوب می‌شود؛ خصوصا اگر آلرژی تنفسی داشته باشید.

کمپرسور موجود در داخل دستگاه علاوه‌بر اینکه توانایی تولید مکش را دارد، آشغال و گرد و خاک‌های کشیده‌شده به داخل مخزن را نیز به‌هم فشرده می‌کند تا فضای کمتری در مخزن اشغال شود. از‌این‌رو، مدت زمان نیاز به تخلیه مخزن طولانی‌تر شده و انتشار گرد و خاک در هوا هنگام خارج کردن کیسه از جاروبرقی کمتر خواهد شد. فشرده‌سازی گرد و خاک، از ورود غبار به داخل موتور جاروبرقی جلوگیری می‌کند. اگر خاک وارد موتور شود، شاهد علائم سوختن موتور جاروبرقی خواهید بود.

جلوگیری از پخش غبار در هوا؛ مهم‌ترین ویژگی جاروبرقی کمپرسوری برای افراد حساس

قیمت بالای جاروبرقی کمپرسوری نسبت به معمولی

تکنولوژی کمپرسوری و قطعات آن، نسبت به موتور معمولی جاروبرقی بسیار بیشتر است. با‌این‌حال، با توجه به مزایای متعددی که جاروبرقی کمپرسوری دارد، قیمت آن کاملاً توجیه می‌شود. اگر به‌دنبال وسیله‌ای برای نظافت ساده و بی‌دردسر هستید، قطعا جاروبرقی کمپرسوری انتخابی هوشمندانه‌ای خواهد بود. ولی اگر فقط قیمت برای شما مهم باشد، جاروبرقی معمولی را انتخاب کنید.

تعمیر آنلاین؛ راهنمای شما برای استفاده و نگهداری بهتر از وسایل برقی

در این مقاله مهم‌ترین تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی را با مقایسه این دو مدل بررسی کردیم. اگر به دنبال راه‌حلی برای نظافت آسان و بدون دردسر هستید، باید از تکنولوژی جدید جاروبرقی‌های کمپرسوری بهره‌مند شوید. جاروبرقی موتور کمپرسوری نسبت به جاروبرقی معمولی مزایای بیشتری دارد. اگر همچنان سوالی در خصوص این نوع جاروبرقی دارید، در قسمت نظرات بپرسید تا کارشناسان حرفه‌ای تعمیر آنلاین در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگو باشند و شما را راهنمایی کنند.