فیلتر از مهم‌ترین بخش‌های داخلی یک جاروبرقی است که نقش مهمی در عملکرد دستگاه و قدرت مکش آن دارد. فیلترها با برخورداری از ساختار فشرده، ذرات کوچک جمع‌آوری‌شده از محیط را به خود جذب می‌کنند. قدرت به دام انداختن ذرات در فیلترهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. معمولا فیلتر اولیه که از نوع کیسه‌ای، ستاره‌ای یا کارتریجی است، در کنار یک فیلتر ثانویه یا ایمنی، بهترین عملکرد را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد. در این مقاله شما را با انواع فیلتر آشنا می‌کنیم و نحوه شستن فیلتر جاروبرقی سامسونگ، ال جی و سایر برندها را به شما آموزش می‌دهیم. پس به خواندن مطلب پیش رو ادامه دهید تا با تمیز کردن فیلتر، شاهد بهبود چشمگیری در عملکرد دستگاهتان باشید.

آشنایی با انواع فیلتر جاروبرقی

انواع جاروبرقی خانگی معمولا دو نوع فیلتر دارند؛ فیلتر هوا و فیلتر هپا. فیلتر هوا همان فیلتری است که بین کیسه و موتور جاروبرقی قرار می‌گیرد و از ورود ذرات ریز به داخل موتور جلوگیری می‌کند. فیلتر هپا معمولا رو یا پشت جاروبرقی قرار دارد و جلوی ورود هوای آلوده داخل دستگاه به محیط بیرون را می‌گیرد. تمیز کردن هردوی این فیلترها برای بهبود عملکرد دستگاه ضروری است.

هنگام خرید فیلتر جاروبرقی باید درمورد انواع فیلترها بدانید تا فیلتری با قدرت مکش و ماندگاری بالا انتخاب و خریداری کنید. فیلتر هپا بسته به مدل، ذراتی به کوچکی یک‌دهم میکرون را نیز جذب می‌کنند. نسل جدید این فیلترها ضدآلرژی، مطابق با استاندارد NSF و تکنولوژی نانو ساخته شده است که در برندهای اروپایی به چشم می‌خورد. هنگام شستن فیلتر هپا جاروبرقی باید به نوع آن توجه کنید. بعضی از این فیلترها قابل‌شست‌وشو نبوده و با قرار گرفتن در معرض رطوبت، خاصیت خود را از دست می‌دهند.

 شستن انواع فیلتر هپا و هوا در جاروبرقی

چرا باید فیلتر جاروبرقی را تعویض یا تمیز کنیم؟

تا زمانی که شما به‌عنوان کاربر جاروبرقی به نظافت دستگاه اهمیت ندهید، نباید از آن توقع مکش بالایی داشته باشید. عوامل متعددی مانند توان موتور و نظافت دستگاه روی قدرت مکش جاروبرقی تاثیر می‌گذارند. اگر احساس کردید مکش دستگاهتان کاهش پیدا کرده است، نگران نباشید و موارد زیر را بررسی کنید:

  • تمیزی جاروبرقی
  • تنظیم بودن دستگاه
  • فضای خالی پاکت جاروبرقی
  • سلامت موتور
  • نشتی هوا از اتصالات
  • تمیز بودن فیلترهای جاروبرقی

اگر جاروبرقی تمیز نباشد، عملکرد فیلتر، موتور و قسمت‌های دیگر دستگاه با اختلال مواجه شده و قدرت مکش جاروبرقی به‌شدت پایین خواهد آمد. همچنین پر بودن کیسه باعث کاهش مکش و حتی خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی خواهد شد. در نهایت، نیز هیچ‌چیز مانند تمیز نبودن فیلترهای جاروبرقی، دستگاه را دچار صدمات جدی نمی‌کند؛ بنابراین شستشوی فیلتر جاروبرقی یا تعویض به‌موقع آن را باید کاملا جدی بگیرید.

بهبود عملکرد دستگاه با شستن فیلتر جاروبرقی

بهترین زمان برای شستن فیلتر جارو برقی

انواع فیلتر جاروبرقی را باید به‌طورمنظم تمیز یا تعویض کنید. شستن فیلتر جاروبرقی بوش یا سایر برندها معمولا بعد از هر ۳ یا ۴ بار استفاده از دستگاه یا هر ۳ ماه یک‌بار توصیه می‌شود. بااین‌حال، کاهش قدرت مکش نیز یکی از نشانه‌های پر شدن منافذ فیلتر است. ازهمین‌رو هرگاه متوجه کاهش توان دستگاه شدید، حتما فیلتر را بررسی کنید.

چگونه فیلتر جاروبرقی را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن فیلتر جاروبرقی باید آن را بشویید، گردگیری کنید یا یک فیلتر جدید بخرید. برای شستن فیلتر جاروبرقی ال جی یا سایر برندها ابتدا مطمئن شوید که آیا این فیلتر مناسب شستشو است یا خیر؟ برای فهمیدن این موضوع باید دفترچه راهنما را مطالعه یا فیلتر را بررسی کنید. اگر فیلتر قابل‌شستشو باشد، حرف W را کنار شماره حک‌شده، روی فیلتر مشاهده خواهید کرد. در این صورت فقط کافی است فیلتر را از جاروبرقی جدا کرده و آن را با آب و مواد شوینده بشویید؛ سپس آن را در معرض آفتاب قرار دهید تا خشک شود.

اگر حرف W روی فیلتر درج نشده باشد، یعنی فیلتر قابل‌شست‌وشو نیست و برای تمیز کردن باید آن را بتکانید یا باد بدهید. توصیه می‌کنیم هنگام تمیز کردن فیلتر، جلوی دهان و بینی خود را بگیرید تا گردوخاک شما را اذیت نکند.

اگر به مدت طولانی (حدود ۵ تا ۶ ماه) از یک فیلتر استفاده کرده‌اید، بهتر است فقط به شستن فیلتر جاروبرقی اکتفا نکرده و آن را تعویض کنید. فیلتر جدید را دقیقا سر جای فیلتر قبلی و به‌صورت خشابی قرار دهید.

آیا فیلتر جاروبرقی قابل شستشو است؟

تعمیر و مخزن‌شویی اصولی جاروبرقی در تعمیرآنلاین

در این مقاله به بررسی انواع فیلتر هپا و هوا و همچنین آموزش نحوه شستن فیلتر جاروبرقی پرداختیم. توجه کنید که همه فیلترها قابل شستشو نیستند و قبل از اقدام به تمیز کردن جاروبرقی باید حتما نوع فیلتر را بررسی کنید. کثیف بودن فیلتر جاروبرقی باعث کاهش توان موتور شده و عملکرد دستگاه را با مشکل روبه‌رو می‌کند. ازهمین‌رو، هرگاه احساس کردید، دستگاه شما به خوبی گذشته کار نمی‌کند، حتما تمیزی فیلترها و پاکت آن را بررسی کنید. درصورتی‌که مشکل با تعویض یا شستشوی فیلتر برطرف نشد، باید آن را به یک متخصص فنی نشان دهید.

تعمیرکاران تعمیرآنلاین با گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی تعمیر انواع جاروبرقی بهترین خدمات را به شما عزیزان در سراسر کشور عرضه می‌کنند. انواع فیلتر جاروبرقی اصل برای همه برندها و مدل‌ها را می‌توانید از فروشگاه تعمیرآنلاین با قیمت مناسب خریداری کنید. همچنین بعد از تعمیر جاروبرقی، متخصصان مجموعه ما کار مخزن‌شویی را به‌صورت رایگان برایتان انجام خواهند داد. برای ثبت سفارش تعمیر جاروبرقی در برندهای مختلف از جمله تعمیر جاربورقی بوش، تعمیر جاروبرقی سامسونگ و سایر برندها همین حالا فرم مربوطه را همین صفحه پر کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۹۶ تماس بگیرید.