یکی از مهم‌ترین ارورهایی که ممکن است با آن روبرو شوید، ارور e50 ماشین لباسشویی آاگ است. این کد خطا خبر از وجود مشکلی در برد اینورتر و دیگر قطعات وابسته می‌دهد که باید به سرعت جهت رفع آن اقدام کرد.

برخی از متخصصان در این زمینه، علت اصلی بروز این کد خطا را وجود مشکلی پیچیده در دستگاه قلمداد می‌کنند که برد از تشخیص آن عاجز است. با این حال اگر درباره این ارور چیزی نمی‌دانید و تا به حال با آن مواجه نشده‌اید، حتما با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

 

علت ارور e50 ماشین لباسشویی آاگ چیست؟

بر روی هر ماشین لباسشویی پیشرفته، LCD کوچکی کار شده که به کاربر اجازه می‌دهد برنامه شستشوی خود را به راحتی انتخاب کند. البته این نمایشگر کارایی‌های دیگری نیز دارد. اگر مشکل خاصی برای دستگاه شما پیش بیاید که ادامه فرآیند شستشو را برای لباسشویی ناممکن کند، کد خطایی متشکل از اعداد و حروف انگلیسی بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود و تا رفع نشدن مشکل نیز از روی LCD حذف نخواهد گشت.

کد خطایe50 ماشین لباسشویی آاگ یکی از ارورهای جدی در دستگاه است که به محض روشن شدن بر روی نمایشگر، باید دستگاه را خاموش کرده و به دنبال علت اصلی بروز آن باشید. در اکثر مواقع شما جهت تعمیر ماشین لباسشویی خود و رفع این ارور لباسشویی آاگ به تعمیرکار مجرب نیاز پیدا خواهید کرد.

از مهم‌ترین دلایل بروز ارور e50 ماشین لباسشویی آاگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱. خرابی برد اینورتر

در کنار برد اصلی، برد کوچکی در نزدیکی موتور اینورتر لباسشویی تعبیه می‌شود تا عملکرد موتور را زیر نظر داشته باشد. موتور اینورتر موتور پیشرفته و خاصی است که می‌تواند نحوه چرخیدن دیگ را متنوع کند و علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، کیفیت شستشو را تا حد زیادی بالاتر ببرد.

کد خطای e50 ماشین لباسشویی آاگ

این فناوری می‌تواند وزن لباس‌های موجود در داخل دیگ را اندازه‌گیری نماید و بر اساس آن از موتور نیروی لازم جهت تکان دادن دیگ را بخواهد.

خرابی برد اینورتر باعث وجود مشکل در عملکرد موتور و حرکات دیگ خواهد شد و این ارور لباسشویی آاگ بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود. از آن جایی که تشخیص مشکل و تعمیر برد اینورتر نیاز به اطلاعات تخصص و ابزار خاصی دارد پیشنهاد می‌شود جهت رفع کد خطای E50 ماشین لباسشویی آاگ حتما با نمایندگی آاگ در ارتباط باشید و درخواست اعزام تعمیرکار کنید.

۲. خرابی موتور

در برخی از مواقع دیده شده که برد اینورتر کاملا سالم است اما موتور در اجرای دستورات برد اینورتر ناتوان است. در این حالت دیگ بر اساس برنامه گفته شده نمی‌چرخد و فرآیند شستشو با مشکل روبرو شده و ممکن است باعث ایجاد صدای زیاد لباسشویی شود.

در این حالت برد اصلی به ناچار ارور e50 ماشین لباسشویی آاگ را بر روی نمایشگر ظاهر می‌کند. جهت پیدا کردن علت اصلی خرابی موتور باید به صورت تخصصی این قطعه بررسی شود. در برخی از موارد موتور خراب نیست و تنها زغال‌های آن تمام شده‌اند که به راحتی قابل تعویض هستند.

 

ارورe50 ماشین لباسشویی آاگ

 

۳. وجود قطعی در سیم کشی‌های داخلی

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند شما را با کد خطای e50 ماشین لباسشویی آاگ روبرو سازد قطعه اتصالات الکترونیکی میان برد اصلی و قطعات دیگری چون اینورتر برد و موتور است.

در این حالت برد اصلی اطلاعات درستی از عملکرد درست برد اینورتر و موتور دریافت نمی‌کند و به ناچار این ارور لباسشویی آاگ بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود.

جهت رفع ارورe50 ماشین لباسشویی آاگ به دلیل قطعی اتصالات نیاز است که پس از خاموش کردن کامل دستگاه، پنل جلویی را باز کرده و سیم‌های متصل به برد اینورتر و موتور بررسی شود.

در صورت وجود هرگونه فرسودگی و قطعی اتصالات، توصیه می‌شود تمامی سیم‌ها تعویض شوند و یا اتصالات به صورت محکم در جای خود نصب گردند. لازم به ذکر است که در تعویض سیم‌ها حتما از سیم‌های اورجینال و با کیفیت لباسشویی آاگ استفاده نمایید.

از جمله مواردی که ممکن است باعث شود تا اتصالات داخلی لباسشویی با مشکل روبرو شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستکاری لباسشویی بدون داشتن ابزار و اطلاعات کافی
  • جابه جایی غیر اصولی لباسشویی و ضربه خوردن به بدنه
  • نصب اشتباه لباسشویی و وجود لرزش بیش از حد در دستگاه
  • استفاده از لباسشویی در اوج مصرف برق و نوسانات بالا
  • استفاده مکرر و پی در پی از دستگاه بدون اجازه استراحت و خنک شدن قطعات

 

۵. خرابی برد اصلی یا همان مادر برد

برد اصلی به منزله مغز برای ماشین لباسشویی است و وظیفه دارد تمامی فعالیت‌های لباسشویی را مدیریت کند تا کاربر شاهد بهترین عملکرد از دستگاه باشد. در صورتی که یکی از قطعات کار خود را به درستی انجام ندهد و یا اطلاعاتی را به برد مخابره نکند، برد کد خطای مربوطه را بر روی نمایشگر ظاهر می‌سازد.

در برخی از مواقع خرابی یا نیم سوز شدن برد باعث می‌شود که این قطعه، کد خطای اشتباهی را بر روی نمایشگر روشن سازد در حالی که مشکلی در آن زمینه پیش نیامده است.

 

رفع ارور e50 ماشین لباسشویی آاگ

 

جهت رفع ارور e50 ماشین لباسشویی آاگ به دلیل خرابی مادر برد نیاز است که سلامت این قطعه به طور کامل بررسی شود و در صورت نیاز آن را تعمیر یا تعویض نمایید. این کار نیاز به اطلاعات و ابزار تخصصی دارد و باید از یک تکنسین مجرب زمینه تعمیر ماشین لباسشویی آاگ کمک بخواهید.