ارور E9 ماشین لباسشویی دوو، یکی از آن کد خطاهایی است که هر کاربری ممکن است با آن مواجه شود. این ارور به خرابی سنسور سطح آب اشاره دارد و بی توجهی به آن سبب خرابی قطعات داخلی دیگر نیز خواهد شد.

پس اگر با این ارور برخورد کرده‌اید حتما باید پیش از ادامه استفاده از لباسشویی، به بررسی مشکل و رفع آن بپردازید. در صورتی که در این زمینه اطلاعات زیادی ندارید تا انتهای این مطلب با تعمیرآنلاین همراه باشید تا تمامی دلایل بروز این ارور و روش‌های رفع آن را بشناسید.

 

علت و نحوه رفع ارور E9 ماشین لباسشویی دوو

هر ارور یا کد خطا متشکل از اعداد و حروف انگلیسی است که هریک معنا و مفهوم مختص به خود را دارد. به طور معمول ارورها در همان ابتدای روشن شدن دستگاه و فرآیند شستشو بر روی نمایشگر ظاهر می‌شوند و با صدای آلارم هشدار همراه هستند.

در اکثر مواقع با ظاهر شدن کد خطا بر روی لباسشویی امکان استفاده از دستگاه و شستن لباس‌ها نیست و باید به دنبال علت اصلی بروز مشکل باشید. جهت پیدا کردن علت و رفع ارور E9 ماشین لباسشویی دوو تنها کافیست به محض مشاهده دستگاه را خاموش کرده و تمامی موارد زیر را بررسی نمایید.

 

۱. خرابی هیدرواستات

علت ارور E9 لباسشویی دوو

 

مهم‌ترین عامل مواجه کاربر با این ارور لباسشویی دوو، خرابی هیدرواستات یا همان سنسور سطح آب است. این قطعه وظیفه دارد که میزان آب ورودی به ماشین لباسشویی را اندازه‌گیری کند و این اطلاعات را به برد ارائه دهد. در صورتی که هیدرواستات خراب باشد، آب بیشتر از حد مجاز وارد دیگ می‌شود که می‌تواند به برد و دیگر قطعات داخلی آسیب برساند.

از طرفی ممکن است آب کمتر از حد نیاز وارد دیگ شود که در این حالت نیز شستشوی لباس‌ها از کیفیت مطلوبی برخوردار نخواهد بود. پس میزان آب مورد نیاز شستشوی لباسشویی، نه کمتر و نه بیشتر باید باشد و همین موضوع اهمیت هیدرواستات در دستگاه را مشخص می‌کند.

از آنجا که تعمیر و تعویض هیدرواستات به دانش و اطلاعات تخصص نیاز دارد پیشنهاد می‌شود جهت تعمیر هیدرواستات، از یک تکنسین در این زمینه کمک بگیرید. در صورتی که به محض آبگیری، کد خطای E9 ماشین لباسشویی دوو را مشاهده کنید احتمالا خرابی از پلاتین‌های هیدرواستات است که به تغذیه موتور تایمر متصل نمی‌شود. اما اگر در زمان دیگری از شستشو این ارور لباسشویی دوو را دیدید، باید شلنگ ورودی به هیدرواستات را بررسی نمایید.

نکته: در صورت خرابی هیدروستات ممکن است شما با چند مشکل دیگر با ماشین لباسشویی خود مواجه شوید. مثلا بیرون ریخته شدن آب از دیگ یا وارد شدن بی حد و اندازه آب به داخل دستگاه، اختلال در فرآیند شستشو.

 

۲. خرابی برد

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث روشن شدن ارور E9 ماشین لباسشویی دوو شود، خرابی برد دستگاه است. برد قطعه‌ای کوچک و سبک اما حیاتی در ماشین لباسشویی است که با اتصالات الکترونیکی که با تمام قطعات دارد، فعالیت‌های دستگاه را مدیریت و کنترل می‌کند.

این قطعه در برخی از موارد نیم سوز می‌شود و یا به طور کلی از کار می‌افتد. در صورتی که تنها قسمتی از برد سوخته یا خراب شده باشد، احتمال روشن شدن ارورهای اشتباه بر روی نمایشگر بسیار بالاست.

در این حالت علی رغم اینکه کد خطا اشتباه است اما تا حل نشدن مشکل امکان استفاده از دستگاه را ندارید. پس باید برد خود را تعمیر یا به طور کلی آن را تعویض نمایید.

توصیه می‌شود از برد اصلی و اورجینال دستگاه استفاده کنید و اگر سررشته زیادی در تعمیر لباسشویی ندارید آن را به یک متخصص بسپارید.

از آنجا که برد مغز دستگاه است خرابی برد میتواند بعث مشکلات زیادی از جمله آب گیری نکردن لباسشویی شود.

کد خطای E9 ماشین لباسشویی دوو

 

لازم به ذکر است که با رعایت چند نکته درباره نگهداری و استفاده از لباسشویی تا حد زیادی می‌توانید عمر این قطعه مهم را افزایش دهید:

  • روشن نکردن از لباسشویی در ساعات اوج مصرف برق
  • استفاده از محافظ برق مخصوص ماشین لباسشویی
  • عدم استفاده پی در پی و بدون استراحت از دستگاه
  • جلوگیری از ورود آب به بدنه لباسشویی
  • نگهداری دستگاه در محیطی خنک و خشک
  • جابه جایی اصولی لباسشویی و مراقبت از بدنه در برابر ضربه‌های احتمالی
  • و…

۳. قطعی اتصالات برد و سنسور سطح آب

قطعی اتصالات داخلی لباسشویی یکی از دلایلی است که می‌تواند باعث شود تا کاربر با هر ارور لباسشویی دوو مواجه گردد. در صورتی که سیم‌های بین هیدرواستات و برد قطع شده باشد احتمال اینکه برد خرابی هیدرواستات را تشخیص دهد بسیار بالاست.

در برخی از موارد نیز این قطعی برق داخلی کامل نیست و ممکن است به صورت لحظه‌ای انجام ‌شود. لذا این ناهماهنگی میان برد و سنسور سطح آب باعث می‌گردد که ارور E9 ماشین لباسشویی دوو را ببینید.

برای بررسی اتصالات و سیم‌های داخلی باید پس از خاموش کردن کامل دستگاه، پنل جلویی را باز کنید تا به برد دسترسی پیدا کرده و سیم‌های متصل به هیدرواستات را پیدا کنید.

در صورتی که سیم سالم نیست و از محل اتصال قطع شده است، باید آن را تعویض کرده و محکم در جای خود نصب کنید. در صورتی که در این زمینه اطلاعات زیادی ندارید یا باز هم مشکل شما حل نشد توصیه می‌شود با نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی دوو تماس بگیرید تا به شما کمک کنند.

تعمیرکاران مجرب لباسشویی دوو به سیم‌های مناسب و اورجینال ماشین لباسشویی دسترسی دارند و می‌توانند با کمترین آسیب به دستگاه مشکل آن را حل کنند.

لازم به ذکر است که سیم‌های داخلی هر دستگاه از عمر مشخص و محدودی برخوردارند و ممکن است پس از چندین سال استفاده فرسوده و خراب شوند. اما با نگهداری درست از دستگاه تا حد زیادی می‌توان عمر آن را افزایش داد.

نبودن نوسانات برقی در لباسشویی و نگهداری از آن در محیطی خنک و خشک از مهم‌ترین مواردی است که تمامی اتصالات داخلی و سیم‌ها را سالم نگه می‌دارد.

دلیل ارور E9 لباسشویی دوو

 

نکته: جهت جلوگیری از خرابی هیدرواستات و دیگر قطعات داخلی که ممکن است ارور E9 ماشین لباسشویی دوو را فعال کند، توصیه می‌شود همیشه از مواد شوینده مرغوب و اصل استفاده کنید و بیشتر از حد مجاز در داخل دیگ لباس نریزید.

هر ارور لباسشویی دوو که به آبگیری مربوط است احتمال خراب شدن هیدرواستات در آن وجود دارد. لذا ارور E9 تنها کد خطای مربوط به هیدرواستات نیست و ممکن است خرابی آن در ارورهای دیگر خود را نمایان کند.