شاید اهمیت نقش پاکت جاروبرقی را در سلامت دستگاه ندانید؛ ولی این پاکت‌ها مهم‌ترین عامل در میزان مکش و قدرت موتور جاروبرقی هستند. به‌طور‌کلی، دو نوع کیسه جاروبرقی دائمی و یکبار مصرف در بازار به فروش می‌رسد. بسیاری از افراد کیسه جاروبرقی یکبار مصرف را صرفاً به‌خاطر قیمت کمتری که به‌نسبت دائمی دارند، تهیه می‌کنند. ولی در واقع معایب استفاده از پاکت جاروبرقی دائمی بسیار است. ما در این مقاله به بررسی مهم‌ترین معایب استفاده از این پاکت ها برای جاروبرقی می‌پردازیم. با مطالعه این مطلب، دیگر به خرید پاکت دائمی جاروبرقی فکر نخواهید کرد.

کاهش ظرفیت پاکت جاروبرقی دائمی؛ امکان پارگی پاکت حین تخلیه آن

انواع پاکت جاروبرقی برای برند‌های مختلف به دو دسته دائمی و یکبار مصرف تقسیم می‌شوند. پاکت جارو‌برقی، ظرفیت مشخصی دارد. با پر شدن پاکت جاروبرقی یکبار مصرف، فقط کافی است فیلتر ورودی را ببندید و آن را با یک کیسه دیگر تعویض کنید. هنگامی که از کیسه جاروبرقی دائمی استفاده می‌کنید، باید هر یک ماه، کیسه را تخلیه کنید تا گرد‌و‌غبار به داخل دستگاه بر‌نگردد. در این حین، امکان پارگی و نازک‌شدن کیسه جاروبرقی وجود دارد. از طرفی، تخلیه به‌موقع کیسه جاروبرقی باعث افزایش فشار به موتور می‌شود.

آسیب بافت کیسه جاروبرقی دائمی؛ ورود غبار به داخل موتور

کاهش طول مفید جاروبرقی به‌مرور زمان

کیسه جاروبرقی دائمی برند‌های مختلف، باعث افزایش فشار به موتور جاروبرقی می‌شوند. ضخامت این پاکت‌ها از نوع یکبار مصرف آن بیشتر است. احتمالاً شما هم شنیده‌اید که با روشن نشدن جاروبرقی یا کاهش قدرت موتور، پیشنهاد می‌شود تا از جا‌افتادن صحیح کیسه درون دستگاه اطمینان حاصل کنید. در طولانی مدت، با استفاده از کیسه دائمی جاروبرقی پارس خزر یا سایر برند‌ها، این اتفاق تکرار می‌شود و با افزایش فشار به موتور، عمر مفید دستگاه کاهش می‌یابد. در نتیجه، با پرداخت هزینه برای خرید کیسه جاروبرقی یکبار مصرف در هر۳ ماه یکبار، از پرداخت هزینه‌های بیشتر برای تعمیر جاروبرقی جلوگیری می‌شود.

منافذ با اندازه‌های درشت کیسه جاروبرقی دائمی؛ آسیب به موتور جارو 

ورود گرد‌و‌غبار به موتور جاروبرقی؛ افزایش احتمال سوختن جاروبرقی

تفاوت کیسه های جاروبرقی بوش یا کیسه جاروبرقی زیمنس در دائمی و یکبار مصرف بودن آن است. پس اگر از خود می‌پرسید که آیا کیسه جاروبرقی بوش یکبار مصرف است یا خیر؛ باید به انتخاب خود دقت کنید. امکان خرید هر دو نوع کیسه جاروبرقی برای انواع برند‌ها وجود دارد. ولی شناخت مزایا و معایب هر یک از آن‌ها در خریدی هوشمندانه تاثیر می‌گذارد. یکی از معایب استفاده از پاکت جاروبرقی دائمی، نداشتن لایه محافظتی و فیلتر‌های گرد‌و‌غبار است. همین موضوع، باعث انتقال خاک و غبار به داخل دستگاه و در‌نتیجه، آسیب جبران‌ناپذیر به موتور جاروبرقی خواهد شد. حتی ممکن است پس از پایان عمر کیسه دائمی جاروبرقی، به یک باره در حین نظافت و در داخل دستگاه پاره شود. نتیجه آن، آسیب به موتور و بروز آلرژی در شما و افراد خانواده خواهد بود.

مشکلات بهداشتی؛ استفاده طولانی‌مدت از یک پاکت

منافذ روی انواع پاکت جاروبرقی باعث عبور هوا می‌شود و در عین حال جلوی خروج گرد و غبار به محیط بیرون را می‌گیرد. هر‌چقدر این منافذ کوچکتر باشند، پاکت جاروبرقی کیفیت بهتری خواهد داشت. ولی کیسه جاروبرقی دائمی، منافذ درشت‌تری نسبت به کیسه یکبار مصرف جاروبرقی دارد. همین امر باعث نشت کردن غبار به محیط اطراف می‌شود. پس اگر حین جارو کردن خانه، حساسیت شما عود می‌کند، علت آن پراکنده شدن غبار از داخل پاکت جاروبرقی به بیرون است. علاوه‌بر این، پس از پر شدن کیسه دائمی جاروبرقی، باید آن را خالی کنید تا برای استفاده مجدد آماده شود. این‌کار به‌طورمستقیم شما را در معرض ذرات ریز غبار و آلودگی قرار می‌دهد که در طولانی مدت، باعث ایجاد آلرژی‌های شدید خواهد شد.

بروز حساسیت و آلرژی شدید، از عوارض تخلیه کیسه جاروبرقی دائمی 

مزایای استفاده از پاکت یکبار مصرف جاروبرقی چیست؟

معایب استفاده از پاکت جاروبرقی دائمی را بیان کردیم و اکنون زمان بررسی مزایای پاکت یکبار مصرف جاروبرقی است. استفاده از این پاکت‌ها مزایای متعددی دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

  • مجهز به فیلتراسیون متعدد برای جلوگیری از ورود گرد‌و‌غبار به دستگاه
  • با تعویض پاکت، امکان جمع‌شدن باکتری و قارچ وجود نخواهد داشت.
  • از بروز حساسیت و آلرژی جلوگیری می‌شود.

در نظر برخی از افراد خرید کیسه جاروبرقی دائمی به دلیل قیمت آن نسبت به کیسه یکبار مصرف، صرفه اقتصادی دارد. ولی در طولانی مدت، با آسیب به موتور جاروبرقی، مجبور به تعمیر و حتی تعویض آن خواهید شد.

استفاده از کیسه جاروبرقی یکبار مصرف؛ جلوگیری از کاهش مکش جاروبرقی و آسیب به موتور

استفاده از پاکت مناسب؛ راهکاری برای افزایش عمر مفید جاروبرقی

در این مقاله به معایب استفاده از پاکت جارو برقی دائمی پرداختیم. معایب بسیار این پاکت‌ها به موتور جاروبرقی و از همه مهم‌تر، ایجاد آلودگی و تجمع باکتری سبب ایجاد حساسیت‌های شدید تنفسی می‌شوند. پس با‌وجود آسیب کمتر کیسه‌های دائمی به طبیعت، خرید کیسه‌های یکبار مصرف برای جلو‌گیری از هزینه‌های سنگین تعمیر یا تعویض جاروبرقی، صرفه اقتصادی بیشتری دارد. اگر با مطالعه این مقاله به فکر خرید پاکت یکبار مصرف افتاده‌اید، ولی سوال «کیسه جاروبرقی از کجا بخرم» در ذهن شما نقش بسته، باید بگوییم که نگران نباشید. در تعمیر آنلاین، امکان خرید انواع لوازم اصل جاروبرقی برند‌های مختلف وجود دارد. پس اگر سوالی در‌خصوص نحوه خرید یا استفاده از کیسه جاروبرقی یکبار مصرف دارید، در قسمت نظرات بپرسید تا کارشناسان تعمیر آنلاین در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ دهند.