یکی از مهم‌ترین کد خطاهایی که هر کاربری ممکن است با آن مواجه شود، ارورE8 ماشین لباسشویی دوو است. این ارور به خرابی موتور دستگاه دلالت می‌کند و باید به سرعت برای رفع آن اقدام کرد چرا که خرابی موتور لباسشویی به منزله خرابی کل دستگاه است و تا تعمیر نشدن موتور امکان استفاده از لباسشویی و شستشوی لباس‌ها ممکن نیست.

اگر تا به حال با این کد خطا مواجه نشده‌اید و هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره آن ندارید با ما همراه باشید چرا که قصد داریم تمامی دلایل و روش‌های بر طرف کردن این ارور را به شما معرفی کنیم.

 

کد خطای E8 ماشین لباسشویی دوو

کد خطا یا همان ارور متشکل از اعداد و حروف انگلیسی هستند که هر یک معنا و پیغام مخصوص به خود را دارند. در هنگام لزوم هر کد خطا بر روی نمایشگر لباسشویی ظاهر می‌شود و با صدای آلارم هشدار همراه است. با وجود ارور بر روی دستگاه، فرآیند شستشو در هر مرحله‌ای که باشد متوقف شده و تا برطرف نشدن مشکل به کار خود ادامه نخواهد داد.

ارورE8 ماشین لباسشویی دوو یکی از کد خطاهای مهمی است که در مقایسه با دیگر ارورها خیلی رایج نیست اما بسیار مهم است و نباید از آن غفلت کرد. این ارور مربوط به خرابی موتور و عملکرد غلط آن است و باید به محض مشاهده، لباسشویی را خاموش کرده و به دنبال علت اصلی بروز این مشکل باشید.

 

از مهم‌ترین دلایل بروز این ارور لباسشویی دوو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

ارور E8 لباسشویی دوو

 

عدم توازن لباس‌ها

عدم توازن در جایگیری لباس‌ها در داخل دیگ یکی از رایج‌ترین دلایل بروز مشکل برای موتور است که میتواند سبب صدای زیاد لباسشویی شوذ. برای جلوگیری از این مشکل همیشه در نظر داشته باشد که به هیچ عنوان نباید بیشتر از ظرفیت لباسشویی، پارچه و البسه داخل دیگ قرار داد. همچنین به این نکته نیز توجه داشته باشید که لباس‌ها در حالت خیس سنگین‌تر هستند و ممکن است در حین شستشو ظرفیت بیشتری نسبت به تحمل دیگ داشته باشند.

یکی از بهترین روش‌های جلوگیری از ورود فشار بیشتر به لباسشویی این است که حداکثر 50 درصد از دیگ از لباس و پارچه پر شود و از انداختن پتو نیز خودداری نمایید. نامتوازن قرار دادن لباس‌ها در داخل دیگ نیز می‌تواند مشکلات دیگری مانند نچرخیدن دیگ لباسشویی را ایجاد کند و یا باعث لرزش‌های بیش از حد دستگاه در حین شستشو شود.

این مشکل در کنار لرزش‌های زیاد، آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به موتور و دیگر قطعات وارد می‌کند و ممکن است عملکرد موتور را مختل کند. لذا ارور مربوطه بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود و برای رفع ارور E8 ماشین لباسشویی دوو باید موارد زیر را انجام دهید.

 

  • برنامه شستشو را لغو کرده و دستگاه را خاموش کنید.
  • چند ثانیه صبر کنید تا درب باز شود.
  • لباس‌ها را بیرون بیاورید و این بار با نظم بیشتری در داخل دیگ بگذارید.
  • سعی کنید در هر دوطرف دیگ لباس قرار دهید تا وزن یکسانی داشته باشند.
  • از گلوله یا تا کردن لباس‌ها خودداری کنید.

 

وجود مشکل در اتصالات موتور

یکی دیگر از دلایل بروز این ارور لباسشویی دوو، وجود مشکل در اتصالات داخلی موتور است. موتور از قطعات مختلفی تشکیل شده و باید تمامی انها از طریق سیم‌کشی‌های داخلی با یکدیگر در ارتباط باشند. هرگونه قطعی در میان اتصالات داخلی منجر به عملکرد نا مطلوب موتور می‌شود و برای تعمیر لباسشویی دوو باید حتما از یک تکنسین مجرب در این زمینه کمک بگیرید.

 

کلکتور

 

خرابی کلکتور

کلکتور یک حلقه رسانای مسی به شکل استوانه است که دارای تیغه‌هایی رسانا با شکاف‌های عایق است این قطعه قسمتی از موتور لباسشویی محسوب می‌شود که در دوطرف حلقه لغزان کلکتور زغال‌های موتور قرار گرفته‌اند. در واقع این قطعه کمک می‌کند که جریان الکتریکی به قسمت‌های دیگر منتقل شود و آرمیچرها نیروی لازم برای حرکت ر ا پیدا کنند.

خرابی این قطعه به معنی این است که اتصالات الکتریکی به مشکل روبرو می‌شود و دیگر آرمیچرها و دیگر قطعات حرکت نمی‌کنند. در این حالت کاربر با ارور لباسشویی دوو مواجه می‌شود و برای رفع آن حتما باید از تعمیرکار مجرب در این زمینه کمک گرفت.

 

ارور E8 لباسشویی دوو

 

خرابی تاخو

تاخو یا همان تاکو یک دیگر از قطعات موتور است که به آن سنسور هال نیز می‌گویند. این قطعه بخشی از سیستم خودکار لباسشویی محسوب می‌شود که در بخش چرخان موتور قرار دارد و عملکرد موتور را بررسی و تنظیم می‌کند. خرابی تاخو به منزله چرخش اشتباه یا دور موتور کمتر یا بیشتر از حد نیاز است.

لذا سلامت این قطعه نقش مهمی در شستشو اصولی و به اندازه لباس‌ها ایفا می‌کند. برای رفع ارور E8 لباسشویی دوو به دلیل خرابی تاخو، راهی به جز تماس با نمایندگی خدمات پس از فروش دوو نیست چرا که این قطعه به شدت حساس است و تنها توسط تکنسین تعمیر یا تعویض می‌شود.

لازم به ذکر است استفاده از تاخو غیر اصل یا نامناسب سبب وجود مشکل در عملکرد کلی موتور خواهد شد. لذا در هنگام تعویض، از مناسب بودن این قطعه برای مدل لباسشویی خود مطمئن شوید.

 

زغال لباسشویی

 

خرابی زغال موتور

یکی دیگر از قطعاتی که خرابی‌اش تاثیر زیادی در عملکرد موتور لباسشویی ایفا می‌کند، زغال کربنی لباسشویی است. اینقطعه نوعی رسانای حرارتی است و پس از گذر زمان خاصیت خود را از دست می‌دهد لذا باید هر چند سال یک بار آن را با قطعه اورجینال عوض کنید.

البته این زغال عمر نسبتا بالایی دارد و به سرعت خراب نمی‌شود؛ اما استفاده نادرست و نگهداری غیر اصولی از لباسشویی می‌تواند تا حد زیادی عمر زغال را کم کند. جهت رفع ارورE8 ماشین لباسشویی دوو به دلیل خرابی زغال شما نیاز به ابزار و اطلاعات تخصصی دارید لذا پیشنهاد می‌شود این کار را بخ یک تکنسن مجرب بسپارید.

 

خرابی برد

برد قطعه‌ای کوچک اما حیات برای لباسشویی است که تمامی فعالیت‌های دستگاه را بر اساس برنامه شستشوی انتخابی کاربر مدیریت می‌کند. لذا برد لباسشویی به عنوان مغز دستگاه باید بتواند با تمامی قطعات داخلی اعم از موتور و… ارتباط داشته باشد. خرابی برد میتواند سبب بروز مشکلات متعددی شود. خرابی در این قطعه میتواند علت خشک نکردن ماشین لباسشویی، عدم تخلیه آب لباسشویی،  و … باشد

وجود هرگونه مشکل در اتصالات بین برد و موتور یا هرگونه مشکل فنی برد، موجب می‌شود که این قطعه به اشتباه عملکرد موتور را اشتباه تشخیص دهد و به ناچار دستور ظاهر شدن ارور E8 ماشین لباسشویی دوو را بر روی نمایشگر بدهد. برای تعمیر یا تعویض برد باید حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

 

نکته:

اگر می‌خواهید عمر موتور خود را تا جای ممکن افزایش دهید و از بروز ارور E8 ماشین لباسشویی دوو جلوگیری کنید، توصیه می‌کنیم که از استفاده مکرر و پی در پی از لباسشویی بدون وقفه و استراحت اجتناب نمایید.

نگهداری لباسشویی در جای مرطوب نیز می‌تواند سبب خرابی برد و موتور شود لذا دستگاه خود را در جایی خشک و خنگ نصب کنید. همچنین در هنگام جابه جایی لباسشویی دقت لازم را داشته باشید و از ضربه خوردن آن جلوگیری نمایید.