آیا تا به حال با ارور LE لباسشویی ال جی خود مواجه شده اید؟ ارور LE لباسشویی ال جی یکی از مهم‌ترین کد‌های خطایی است که در صورت مشاهده باید برای رفع آن اقدام کرد. به همین دلیل در این مطلب تصمیم داریم علت بروز این کد خطا را در ماشین لباسشویی ال جی به شما معرفی کرده و راهکارهای رفع آن را با شما به اشتراک بگذاریم.

 علت نمایش ارور LE لباسشویی الجی

اکثر ماشین لباسشویی‌های ال جی از نمایشگر LCD برخوردار هستند که کاربر را در انتخاب نوع شستشو و مشکلات فنی دستگاه آگاه می‌گرداند. اطلاع دادن درباره خرابی یا استفاده نادرست از ماشین لباسشویی از طریق ارسال ارور یا کد خطا با کلمات اختصاری انگلیسی و اعداد صورت می‌پذیرد که برای اطلاع از معنای هریک از آنها می‌توان به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی LG مراجعه کرد.

علت بروز ارور LE لباسشویی ال جی چیست و چگونه رفع می‌شود؟

کد خطای LE به صورت کلی در ابتدای شروع به کار ماشین لباسشویی نمایش داده می‌شود و از ادامه یافتن فرآیند شستشو جلوگیری می‌کند. با این حال در برخی از موارد دیده شده است که این کد در اواسط و یا اواخر شستشو بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود.

علت بروز این ارور عدم ارتباط سیستم روتور و برد ماشین لباسشویی است که به طور معمول در ماشین لباسشویی‌های گیربکسی ال جی یا همان Direct Drive اتفاق می‌افتد. از دیگر دلایل بروز ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1_ قطع بودن ارتباط بین نمایشگر و موتور

این مشکل به طور معمول برای ماشین لباسشویی‌هایی که تازه نصب شه است اتفاق می‌افتد. برای رفع آن تنها کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  • خاموش کردن ماشین لباسشویی
  • خارج کردن دو شاخ دستگاه از پریز برق
  • فشردن دکمه start / pause برای مدت 5 ثانیه
  • وصل کردن دو شاخ ماشین لباسشویی به پریز برق
  • تنظیم کردن دستگاه بر روی یکی از برنامه‌های شستشو

در صورتی که پس از انجام تمامی مراحل بالا کد خطای LE از روی نمایشگر حذف نشده باشد بهتر تا با تکنسین های ماشین لباسشویی ال جی جهت تعمیر ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

کد خطای LE در لباسشویی ال جی

2_ استفاده مداوم از ماشین لباسشویی

اگر از آن دسته افرادی هستید که تمامی لباس‌های کثیف را برای شستن در یک روز مشخص جمع‌آوری می‌کنید، احتمالا با ارور LE لباسشویی ال جی برخورد خواهید کرد. استفاده بی‌رویه و مداوم از ماشین لباسشویی که یکی از بزرگترین اشتباهات استفاده از ماشین لباسشویی است؛ یکی از مهم‌ترین دلایل بروز این ارور است که برای جلوگیری از آن توصیه می‌کنیم که بعد از هر بار شستشو برای مدت یک ساعت به دستگاه استراحت دهید و شستشوی لباس‌ها را به چند روز دیگر از هفته موکول کنید.

3_ خرابی تاخوی موتور یا سیستم روتور

تاخوی موتور و سیستم روتور، قطعات مهمی در قسمت سیستم خودکار ماشین لباسشویی LG هستند که ممکن است به دلایل مختلفی اعم از استفاده نادرست، نوسان برق و یا فرسودگی خراب شوند.

اگر علت بروز خطای LE در لباسشویی ال جی شما به دلیل خرابی این قطعات باشد توصیه می‌شود تا برای تعمیر لباسشویی ال جی و یا تعویض این قطعات با متخصصان نمایندگی ال جی و یا تعمیرکار های تعمیر آنلاین تماس بگیرید.

4_ استفاده بیش از حد از ظرفیت دستگاه

اکثر ماشین لباسشویی‌های خانگی الجی ظرفیت 5، 7 و 8 کیلویی دارند . این موضوع به کاربر نشان می‌دهد که دیگ دستگاه توانایی شستشوی چند کیلو لباس خیس را دارد. در صورتی که لباس‌های زیاد و سنگینی را در داخل ماشین لباسشویی بریزید و یا مواردی مانند پتو، پالتو و یا روتختی در آن بیندازید احتمال اینکه با کد خطای LE در لباسشویی ال جی مواجه شوید بالاست.

برای جلوگیری از این حالت بهتر است به ظرفیت و حجم لباسشویی خود توجه داشته باشید و در صورت استفاده از حداکثر ظرفیت دستگاه از برنامه‌های شستشوی لباس‌های ظریف و سبک استفاده نکنید.

5_ استفاده بیش از حد از مواد شوینده

شاید با خود تصور کنید که هرچه از مواد شوینده بیشتر در ماشین لباسشویی استفاده کنید نتیجه شستشو بهتر و با کیفیت‌تر خواهد بود اما اشتباه می‌کنید! ایجاد شدن کف بیش از حد در دیگ ماشین لباسشویی می‌تواند دستگاه را مجبور به قطع برنامه شستشو و ظاهر شدن ارور LE لباسشویی ال جی در نمایشگر کند.

جهت رفع این ارور بهتر است برای یک ساعت ماشین لباسشویی را خاموش نگه دارید تا تمامی کف‌های ایجاد شده از بین برود. سپس آن را بر روی برنامه آبکشی قرار دهید تا به سرعت خارج شوند. بهتر است بدانید که استفاده از مواد شوینده با کیفیت و مخصوص ماشین لباسشویی نیز می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند.

le ارور لباسشویی

6_ داغ شدن بیش از حد موتور

داغ شدن بیش از حد موتور ماشین لباسشویی بسیار خطرناک است و می‌تواند باعث سوختن موتور و دیگر اجزای ماشین لباسشویی کند. به همین دلیل در ماشین لباسشویی‌های ال جی فیوز خاصی تعبیه شده است تا با خاموش کردن ماشین لباسشویی از داغ شدن بیش از قطعات داخلی جلوگیری کند. در این زمان برای اعلام مشکل به کاربر ارور LE نمایش داده می‌شود.

 

اگر ارور LE لباسشویی ال جی به دلیل داغ شدن موتور اتفاق افتاده باشد پس از گذشت چند ساعت خاموش بودن دستگاه برطرف می‌شود. لذا توصیه می‌کنیم می‌کنیم که برای چند ساعت ماشین لباسشویی را خاموش کنید و اجازه دهید تا تمامی اجزای داخلی دستگاه خنک شوند.