یکی از مهم‌ترین کدخطاهایی که ممکن است هر کاربری با آن برخورد داشته باشد، ارور H4 ماشین لباسشویی دوو است. این ارور به دمای بیش از حد آب اشاره دارد و بی‌توجهی به آن می‌تواند خسارات بیشتری را به همراه داشته باشد.

اگر درباره علت اصلی بروز این مشکل و نحوه رفع آن هیچ اطلاعاتی ندارید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. چرا که می‌خواهیم تمامی دلایل بروز این ارور لباسشویی دوو و نحوه برطرف کردن آن را به تفصیل توضیح دهیم. در صورتی که لباسشویی شما نیاز به تعمیر دارد به صفحه تعمیر لباسشویی دوو مراجعه کنید.

کد خطای H4 لباسشویی دوو

کد خطای H4 ماشین لباسشویی دوو

در واقع نمایش هر نوع ارور ماشین لباسشویی دوو، یک علامت مختص به خرابی بخش و قطعه دستگاه بوده و هر ارور یا کد خطا متشکل از حروف انگلیسی و اعداد است که معنای مرتبط به خود را دارد و محدوده بروز مشکل را برای کاربر روشن می‌سازد. در اکثر مواقع روشن شدن کد خطا بر روی نمایشگر، با صدای هشدار لباسشویی همراه است و فرآیند شستشو متوقف می‌شود.

ارور H4 ماشین لباسشویی دوو یکی از کد خطاهایی است که با دمای بالای آب لباسشویی روشن می‌شود و خبر از داغ شدن بیش از حد آب می‌دهد. این دمای بالا علاوه بر آسیب زدن به قطعات داخلی مانند لاستیک دور درب، دیگ و… به بافت لباس‌ها نیز آسیب می‌رساند.

لذا بسیار مهم است که به محض دیدن این ارور لباسشویی دوو نسبت به رفع آن اقدام کنید. از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند شما را با کد خطای H4 مواجه کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. خرابی المنت

علت ارور H4 لباسشویی دوو

مهم‌ترین دلیلی که ممکن است شما را با دمای بیش از حد در داخل ماشین لباسشویی روبرو کند، خرابی المنت یا همان هیترهای لباسشویی است. این قطعه آهنگی با استفاده از انرژی برق داغ می‌شود و به دلیل قرار گیری در نزدیکی آب موود در داخل دیگ توانایی داغ کردن آن را تا حد مورد نیاز دارد.

هر برنامه شستشوی لباسشویی دمای آب مخصوص به خود را دارد. البته در برخی از مدل‌های پیشرفته نیز کاربر می‌تواند به صورت دستی این دما را تنظیم کند. لذا هیتر با داغ شدن خود، آب را به دمای مورد نیاز دستگاه می‌رساند تا شستشوی بهتری حاصل شود.

خرابی المنت باعث می‌شود که بدون توجه به دستور برد، خاموش نشود و همان‌طور داغ باقی بماند. لذا دمای آب بالا میرود و از حد نیاز شستشو بیشتر می‌شود.

جهت رفع ارور H4 ماشین لباسشویی دوو نیاز است که به سرعت دستگاه را خاموش کرده و با دست زدن به درب شیشه‌ای از داغ بودن آب مطمئن شوید. سپس اجازه دهید دستگاه خنک شود، آب داخل دیگ را خارج کرده و پس از باز کردن پنل‌های لباسشویی به هیتر دسترسی پیدا کنید.

برای استفاده از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی تعمیر آنلاین به صفحه اصلی این خدمت مراجعه نمایید.

از آنجا که تعمیر و تعویض هیتر نیاز به اطلاعات و ابزار تخصصی زیادی دارد، پیشنهاد می‌شود که حتما از یک تکنسین مجرب در این زمینه کمک بخواهید. هیتر لباسشویی باید قطعه اورجینال کارخانه باشد در غیر این صورت ممکن است با داغ شدن سریع و بیش از حد استاندارد، مشکل جدیدتری برای لباسشویی شما ایجاد کند.

۲. خرابی برد

 

کد خطای H4 لباسشویی دوو

برد قطعه‌ای کوچک، حساس اما حیاتی برای ماشین لباسشویی است که حکم مغز را برای آن ایفا می‌کند. این قطعه با استفاده از اتصالاتی که با تمامی قطعات داخلی دارد، توانایی صدور دستور شروع و پایان کار را داراست. هرگونه خرابی یا نیم سوز شدن می‌تواند باعث شود که برد به اشتباه اطلاعات را پردازش کرده و دستور غلط بدهد.

به عنوان مثال در برخی از موارد برد، اطلاعات دریافت شده درباره دمای آب را به اشتباه پردازش می‌کند و علی رغم مناسب بودن دمای آب، باز هم فرمان روشن ماندن المنت صادر می‌شود. همانطور که گفته شد برد مغز دستگاه است و خرابی آن میتواند علت  خشک نکردن ماشین لباسشویی، عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی و موارد دیگری از مشکلات باشد.

در این حال پس از گذشت چند دقیقه دما بیشتر از حد مجاز می‌رود و به ناچار فرآیند شستشو متوقف می‌شود تا کاربر با دیدن کد خطایH4 ماشین لباسشویی دوو بر روی نمایشگر متوجه مشکل اصلی شود.

از آن جایی که برد قطعه‌ای بسیار حساس و گران قیمت است پیشنهاد می‌شود جهت تعمیر یا تعویض این قطعه با نمایندگی ماشین لباسشویی دوو تماس بگیرید تا تعمیرکار مجرب با ابزار و قطعات اورجینال جهت رفع مشکل و تعمیر ماشین لباسشویی شما اقدام کنند.

نکته: جهت جلوگیری از بروز این ارور لباسشویی دوو به دلیل خرابی برد، پیشنهاد می‌شود تمامی نکات زیر را به کار بگیرید:

  • از دستگاه خود در اوج مصرف برق استفاده نکنید تا نوسانات در کمترین حد ممکن باشند. بهتر است در ابتدای صبح یا اواخر شب لباسشویی روشن شود.
  • استفاده از محافظ برق مخصوص ماشین لباسشویی نوسانات برقی را تا حد زیادی می‌تواند خنثی کند.
  • همچنین توصیه می‌شود که در بین چند بار شستشو پی در پی، حتما 30 دقیقه تا یک ساعت به دستگاه استراحت بدهید تا از داغ شدن بیش از حد قطعات داخلی و برد جلوگیری شود.

رفع ارور H4 لباسشویی دوو

۳. خرابی سنسور دمای آب

یکی دیگر از مواردی که باعث داغ شدن بیش از حد آب داخل دیگ و روشن شدن ارور H4 ماشین لباسشویی دوو می‌شود، خرابی سنسور دمای آب دستگاه است.

در داخل لباسشویی سنسور کوچک اما حساس به دمایی طراحی شده که در هر لحظه دمای آب را اندازه‌گیری کرده و میزان آن را به اطلاع برد می‌رساند در صورتی که دما کمتر از حد نیاز باشد، دستور روشن شدن المنت صادر می‌شود اما اگر دما مناسب باشد المنت خاموش خواهد شد.

خرابی سنسور دمای آب باعث می‌شود که اطلاعات اشتباهی مبتنی بر دمای کم آب، به برد صادر شود. در این حالت هیتر لباسشویی بیشتر روشن باقی می‌ماند و در نهایت به دلیل دمای بیش از حد کد خطای مربوطه بر روی نمایشگر ظاهر می‌شود.

برای رفع ارور H4 ماشین لباسشویی دوو به دلیل خرابی سنسور دما شما باید این قطعه را تعویض نمایید. به همین دلیل توصیه می‌شود برای انجام این کار از یک تعمیرکار کمک بخواهید.

ارور H4 لباسشویی دوو

۴. قطعی اتصالات الکترونیکی

از دیگر مواردی که می‌تواند باعث شود تا المنت بیشتر از حد لازم روشن بماند و داغ شدن آب را در پی داشته باشد، قطعی سیم‌کشی‌های داخلی برد با هیتر و سنسور است. در این حالت دستورات برد به المنت مبتنی بر خاموش شدن دریافت نمی‌شود و اطلاعات سنسور دما به برد لباسشویی نمی‌رسدو به همین دلیل آب بیشتر از حد لازم داغ می‌شود.

برای رفع ارور H4 ماشین لباسشویی دوو باید پس از خاموش کردن لباسشویی به صورت کامل و تخلیه آب و لباس‌های داخل دستگاه، پنل جلویی لباسشویی را باز کنید تا به برد دسترسی داشته باشید.

سپس سیم‌های برد لباسشویی به هیتر و المنت را بررسی کرده و در صورت مشاهده هر گونه فرسودگی یا قطعی آن را برطرف نمایید. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به تعویض سیم، از سیم‌های مناسب و اصل استفاده کنید.

 

 

نکته: یکی از مهم‌ترین چیزهایی که جهت جلوگیری از بروز ارور H4 ماشین لباسشویی دوو باید بدانید این است که مهم‌ترین دلیل خرابی المنت و دیگر قطعات داخلی انباشته شدن رسوبات آب به بدنه آنهاست.

لذا ماشین لباسشویی شما هر 6 ماه یک بار باید با استفاده از مواد جرمگیر مخصوص، جرمگیری شود تا تمامی این رسوبات و جرم‌ها از بین بروند. رسوب گرفتن دستگاه میتواند سبب صدا زیاد لباسشویی نیز شود. تنها کافیست جرمگیر را در داخل دیگ بریزید سپس بلند مدت‌ترین برنامه شستشو با داغ‌ترین دمای آب را انتخاب نمایید تا تمامی قطعات مرتبط با آب داخل دیگ به صورت کامل جرمگیری و تمیز شوند.