اگر شما نیز به دنبال خرید یک سیستم گرمایشی برای ساختمان خود باشید، حتما تا به حال از خود پرسیده‌اید که پکیج لورچ بهتر است یا بوتان؟ تعمیر آنلاین قصد دارد این دو پکیج که هردو ایرانی هستند و شباهت زیادی به یکدیگر دارند را بررسی کند.

خصوصیاتی در هر یک از این دو وجود دارد که اگر درباره آن اطلاع داشته باشید احتمالا انتخاب برند و مقایسه پکیج لورچ با بوتان را راحت‌تر انجام خواهید داد. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید…

پکیج لورچ بهتر است یا بوتان

پکیج لورچ بهتر است یا بوتان؟

پکیج دستگاهی کوچک اما کارآمد است که با استفاده از انرژی برق و گاز، آب مصرفی شما را گرم کرده و با استفاده از رادیاتورهای نصب شده در نقاط مختلف ساختمان، دمای محیط را نیز بالا می‌برد. لذا با داشتن یک پکیج دیگر نیازی به آبگرمکن و بخاری نخواهید داشت و با یک تیر دو نشان را می‌زنید.

برندهای متفاوتی در بازار برای خرید پکیج وجود دارند که بر اساس قطعات، کارایی و قیمت خود تقسیم‌بندی می‌شوند.
برندهای خارجی با استفاده از بهترین و جدیدترین تکنولوژی و قطعات موجود در دنیا ساخته شده‌اند و به همین دلیل از کیفیت و راندمان کاری بالاتری برخوردار هستند.

امروزه با استفاده از تکنولوژی‌های نسبتا قدیمی و قطعات خارجی، برخی از برندهای داخلی نیز پکیج دیواری تولید می‌کنند. این محصولات اگرچه کاملا با رقبای خارجی خود مشابه نیستند اما از کارایی و عملکرد قابل قبولی برخوردارند که باعث می‌شود به دلیل قیمت کمتر خود مورد استقبال بسیاری از خریداران ایرانی قرار بگیرد.

برند بوتان و لورچ یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای تولید پکیج در ایران هستند که نسبت به دیگر برندهای ایرانی حاضر در بازار از کیفیت بهتری برخوردارند. اما واقعا پکیج لورچ بهتر است یا بوتان؟ برای پاسخ این سوال از چند لحاظ می‌توان آنها را بررسی کرد.

 

• تامین قطعات یدکی

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید در هنگام خرید پکیج در نظر داشته باشید، تامین بودن قطعات یدکی آن است. قطعات یدکی پکیج بوتان در اکثر شهرهای کشور در دسترس است اما قطعات پکیج لورچ اندکی نایاب است و تنها در شهرهای بزرگی چون اصفهان و تهران به آنها دسترسی خواهید داشت. پس اگر در شهرهای دیگری زندگی می‌کنید، توصیه می‌کنیم از پکیج برند بوتان خرید کنید تا برای سرویس و تعمیر آن به مشکل قطعه بر نخورید.

 

• کیفیت قطعات استفاده شده در پکیج

بر اساس نظرات کاربران و نصاب‌های پکیج، پکیج بوتان از کیفیت بالاتری برخوردار است چرا که از قطعات ایتالیایی استفاده می‌کند. درباره جنس قطعات استفاده شده در پکیج لورچ اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

 

• قیمت قطعات یدکی

یکی دیگر از شکایاتی که برخی از مشتریان پکیج لورچ دارند این است که علاوه بر کمیاب بودن قطعات، قیمت آنها نیز بسیار بالاست و در مقایسه با برند بوتان هزینه‌های بیشتری را متحمل می‌شوند.

 

• خدمات و سرویس در سراسر ایران

یکی از مهم‌ترین دلایلی که اکثر افراد در جواب سوال پکیج لورچ بهتر است یا بوتان، برند بوتان را انتخاب می‌کنند این است که پکیج بوتان سال‌های زیادی است که در این عرصه فعالیت دارد. در حال حاضر این برند در تمامی شهرهای کشور شعبه دارد و تعمیرکاران و نصاب‌های آن به راحتی در دسترس شماست. این درحالی است که این موارد برای برند لورچ صدق نمی‌کند و برای پیدا کردن نمایندگی و نصاب متخصص لورچ اندکی به تکاپو خواهید افتاد.

 

• صدای تولید شده از پکیج

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در جواب سوال پکیج لورچ بهتر است یا بوتان، این است که اندازه صدای تولید شده توسط پکیج در محیط چقدر است. به نظر می‌رسد تعداد افراد ناراضی در این باره در پکیج‌های لورچ بیشتر است، به همین دلیل می‌توان به این نتیجه رسید که پکیج بوتان صدای کمتری را تولید می‌کند و برای شما آرامش بیشتری را به همراه خواهد داشت.

البته هر مدل بر اساس حجم و مدلی که دارد میزان صدای متفاوتی را تولید می‌کند که پیشنهاد می‌شود در هنگام خرید از فروشنده درباره آن بپرسید و از میزان حدودی آن آگاه شوید.

لازم به ذکر است که شما می‌توانید برای راحت شدن از شر صداهای اضافی پکیج روشن از مدل‌های بیرون از محیط ساختمان استفاده کنید که در بالکن خانه‌ها نصب می‌شود. البته این مدل معایبی را نیز به همراه دارد و به دلیل جذب گرد و غبار نیاز به سرویس و تعمیرات بیشتری را نیازمند است.

مقایسه پکیج لورچ با بوتان

• ضمانت و گارانتی

یکی دیگر از موارد مهم در هنگام مقایسه اینکه پکیج لورچ بهتر است یا بوتان، این است که ضمانت و گارانتی آن به چه صورت است. مطمئنا پکیجی که از گارانتی و ضمانت طولانی مدت‌تری برخوردار باشد. هر دو برند لورچ و بوتان، محصولات خود را 24 ماه گارانتی کرده و 10 سال خدمات پس از فروش برای آن در نظر گرفته‌اند.

 

• کیفیت برد پکیج

برد قطعه‌ای نسبتا کوچک در پکیج است که مانند مغز عمل می‌کند و تمام فعالیت‌های پکیج را مدیریت می‌کند تا عمل گرم شدن محیط و آب مصرفی ساختمان، به بهترین نحو ممکن انجام شود. این قطعه قیمت بسیار بالایی دارد و خرابی و سوختن آن می‌تواند هزینه‌های زیادی را متحمل شما کند.

بر اساس تجربه سرویس‌کاران و نصاب‌های پکیج، بردهای استفاده شده در برند لورچ از کیفیت پایین‌تری برخودارند و در مدت زمان کمتری می‌سوزند.

 

• نشتی برق

بر اساس نظر نصاب‌ها و تکنسین‌های پکیج لورچ یا بوتان، پکیج لورچ، نشتی برق بیشتری دارد این مساله می‌تواند باعث خرابی دستگاه و مصرف بالاتر برق شود.

 

• قیمت

یکی دیگر از مواردی که شما می‌توانید در هنگام مقایسه پکیج لورچ با بوتان به آن توجه کنید، قیمت آن است. قیمت پکیج‌های لورچ در محدوده 10 تا 17 ملیون تومان است. در حالی که محدوده قیمتی بوتان از 6 ملیون تومان شروع می‌شود و تا 17 ملیون تومان نیز ادامه دارد. لازم به ذکر است که این قیمت‌ها حدودی بوده و به دلیل نوسانات قیمت در بازار ممکن است این محدوده کاهش یا افزایش پیدا کند.

 

• استفاده از هیدرولیک ست برنجی

یکی از قطعات مهم هر پکیج هیدرولیک ست آن است که بهتر است جنس آن از برنج باشد چرا که از عمر بالاتری برخوردار است. پکیج‌های بوتان از هیدرولیک ست پلیمری استفاده می‌کند چرا که میزان تجمع رسوب در آن کمتر است. اما برخی از مدل‌های پکیج لورچ از هیدرولیک ست برنجی بهره برده‌اند که به نظر می‌رسد کیفیت بالاتری داشته باشند.

مقایسه پکیج لورچ با بوتان

برای مقایسه پکیج لورچ با بوتان به کدام مشخصات فنی بیشتر دقت کنیم؟

در کنار تمامی مواردی که برای جواب به سوال پکیج لورچ بهتر است یا بوتان به شما گفته شد، شما می‌توانید پکیج‌های منتخب خود را با استفاده از فاکتورهای زیر مقایسه کنید تا بهترین پآن را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید:

• حداکثر توان گرمایی

• سیستم کنترل میکروپرسسوری

• وجود توربولاتور

• وجود فن در دودکش

• قطر دودکش

• وجود محفظه احتراق بسته

• سیستم جرقه زن خودکار

• سیستم ایمنی کنترل خودکار مسیر دودکش

• سیستم تنظیم خودکار جریان گاز

• قابلیت هواگیری خودکار