روی انواع ماشین‌های لباسشویی دکمه‌ها و گزینه‌های متعددی برای شست‌وشوی بهتر لباس‌ها وجود دارد. برنامه شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ آنقدر متنوع است که برای شستن هر نوع لباسی با هر جنسی می‌توانید از آن استفاده کنید. با شناخت دکمه‌ها و برنامه‌های ماشین لباسشویی قطعا استفاده بهتر و بهینه‌تری از دستگاه خود خواهید داشت. اگر می‌خواهید برنامه شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ مدل eco bubble و سایر مدل‌های این برند را یاد بگیرید، به خواندن این مطلب ادامه بدهید.

1. برنامه Cotton؛ مخصوص لباس‌های کتان

برنامه Cotton به‌صورت اختصاصی برای لباس‌هایی با جنس کتان طراحی شده و دمای آب بسیار بالایی دارد. از این برنامه می‌توانید برای شست‌وشوی لباس‌های رنگی با میزان کثیفی متوسط رو به بالا نیز استفاده کنید.

2. شستن پارچه‌های مصنوعی با برنامه شستشوی لباس Synthetic

Synthetic به‌معنای الیاف مصنوعی است و این برنامه برای لباس‌هایی کاربرد دارد که در آن از الیاف مصنوعی و پلاستیکی استفاده شده است. دمای این برنامه لباسشویی سامسونگ ۶۰ درجه است و در مدت ۸۰ دقیقه شست‌وشوی لباس‌ها را به اتمام می‌رساند.

3. لباس‌های پشمی را با برنامه Wool بشویید

این برنامه شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ برای لباس‌های پشمی و بافتنی طراحی شده تا آسیبی به بافت آن‌ها وارد نشود. دمای آب این برنامه را نمی‌توانید بیشتر از ۴۰ درجه قرار دهید و مدت زمان فرایند شست‌وشوی آن نیز بسیار کوتاه است. تکان خوردن آرام و کم دیگ لباسشویی باعث می‌شود تا بدون وارد شدن آسیب به لباس، لکه‌ها و کثیفی‌ها کاملا پاک شوند.

برنامه شستشوی wool لباسشویی سامسونگ؛ مناسب برای لباس‌های پشمی

4. برنامه Baby Care؛ طراحی‌شده برای شست‌وشوی لباس‌های کودکان

برنامه Baby Care مخصوص شست‌وشوی لباس‌های کودکان و کسانی که پوست حساسی دارند، طراحی شده است. دمای آب در این برنامه ماشین لباسشویی سامسونگ بسیار بالا و نزدیک به ۶۰ درجه است که همه کثیفی‌ها و باکتری‌های روی الیاف را به‌خوبی از بین می‌برد. به‌این‌ترتیب، حتی سرسخت‌ترین لکه‌ها نیز با استفاده از این برنامه برطرف می‌شوند.

5. آبکشی و خشک کن لباسشویی سامسونگ با برنامه Rinse & Spin

با استفاده از این برنامه کاربردی شستشوی لباسشویی سامسونگ، می‌توانید لباس‌ها را فقط آبکشی و خشک کنید. درواقع، این برنامه لباس‌ها را نمی‌شوید و صرفا به آبکشی و آبگیری می‌پردازد.

6. برنامه Eco Drum Clean (شستشوی بهینه)؛ بهترین برنامه شستشوی لباسشویی سامسونگ

این برنامه مخصوص شستشوی لباس نیست و برای تمیز کردن داخل دیگ طراحی شده است. شما باید با استفاده از جرم‌گیر مخصوص پس از هر 40 بار استفاده از دستگاه، دیگ آن را بشویید تا همه رسوبات حذف شود. با استفاده از برنامه شستشوی بهینه، نیاز شما به تعمیر لباسشویی سامسونگ تا حد چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

eco drum clean: برنامه شستشوی دیگ لباسشویی سامسونگ

7. محافظت از لباس‌های ظریف با برنامه Delicate

این برنامه شستشو لباسشویی سامسونگ برای لباس‌های حساس طراحی شده تا با کمترین دور موتور و پایین‌ترین دمای آب، لباس‌ها را بشوید. البته برای استفاده از این برنامه، لکه‌های لباس باید کم و ضعیف باشند. برای پاک کردن لکه‌های قوی‌تر بهتر است به‌دنبال راهکار دیگری مثل دادن لباس به خشکشویی باشید.

8. Bedding؛ برنامه شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ مدل eco bubble برای کالای خواب

اين برنامه برای شست‌وشوی کالاهای خواب از جمله روتختی، ملحفه و روکش لحاف استفاده می‌شود. تا حداکثر وزن لباس دو کیلوگرم می‌توانید از این گزینه استفاده کنید. عملکرد Bedding در برنامه شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ مدل eco bubble مشابه با برنامه پر یا Duvet در سایر مدل‌های این برند است.

9. برنامه Air Wash-Deodorization & Sanitization؛ ضدعفونی‌کننده و خوش‌بوکننده لباس‌ها

این برنامه یکی از خاص‌ترین برنامه‌های منحصربه‌فرد لباسشویی سامسونگ است که به کاربر اجازه می‌دهد بدون نیاز به آب و شوینده، لباس تمیز اما بدبوی خود را خوش‌بو و ضدعفونی کند. تکنولوژی Air Wash با استفاده از هوای گرم بوی نامطبوع الیاف را از بین می‌برد و باکتری‌های موجود روی آن را می‌کشد.

ضدعفونی و خوش‌بو کردن لباس‌ها با برنامه Air Wash-Deodorization & Sanitization

10. شست‌وشوی لباس‌های تیره با برنامه dark garment

dark garment به‌معنی لباس تیره است؛ با استفاده از این برنامه لباس‌های تیره به‌صورت ملایم شسته می‌شوند تا بافت و رنگ آن‌ها آسیب نبیند.

11. شست‌وشوی اصولی لباس‌های بیرونی با برنامه Outdoor Care

این برنامه که در بعضی از دستگاه‌ها با نام برنامه البسه ورزشی یا Sports Wash شناخته می‌شود، برای شستشوی پوشاک مورداستفاده در هوای آزاد کاربرد دارد. لباس های ورزشی یا پوشاک کوهنوردی را می‌توانید با کمک این برنامه کاملا بشویید. Outdoor Care برای شست‌وشوی پارچه‌ها و الیافی از قبیل اسپندکس، کششی و میکروفیبر بسیار مناسب است.

12. برنامه Daily Wash؛ شست‌وشوی لباس‌های نه‌چندان کثیف

لباس‌هایی که در طول روز پوشیده می‌شوند، اکثرا کثیفی یا لکه خاصی ندارند و فقط به‌خاطر بوی عرق نیاز به شست‌وشو دارند. برنامه شست‌وشوی روزانه با دمای معمولی و مدت زمان کم می‌تواند لباس‌ها را تمیز و خوش‌بو کند؛ بدون اینکه هیچ آسیبی به بافت و رنگ لباس‌ها وارد شود.

13. برنامه Super Eco Wash؛ برنامه شست‌وشوی فوق اقتصادی و دوست‌دار محیط‌زیست

در این برنامه شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ سعی شده تا دستگاه در کنار داشتن عملکردی عالی، کمترین میزان مصرف برق را داشته باشد. اکثر لکه‌های موجود روی لباس‌ها در این برنامه قابل تمیز شدن هستند و زمان کل آن فقط 90 دقیقه است.

با برنامه سوپر اکو واش، لباس‌هایتان را با صرف کمترین انرژی بشویید

طرز کار ماشین لباسشویی سامسونگ و عملکرد دکمه‌های دستگاه

حالا که با کلیه برنامه‌های شستشوی تنظیم‌شده روی دستگاه و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شدید، وقت آن است که طرز کار با لباسشویی سامسونگ را نیز یاد بگیرید. البته قبل از توضیح این موضوع بهتر است با نحوه قرار دادن لباس‌ها داخل دیگ هم آشنا شوید. برای کمک به شست‌وشوی بهتر، توصیه می‌کنیم لباس‌ها را بر اساس طیف رنگی جداسازی کنید تا آسیب نبینند. جداسازی لباس‌های ضخیم از نازک نیز می‌تواند به افزایش عمر الیاف لباس‌های حساس کمک کند.

برای حفظ تعادل دستگاه و جلوگیری از تولید صدای زیاد لباسشویی، لباس‌ها را به‌صورت تکی و در دو طرف دیگ قرار دهید. همچنین قبل از گذاشتن لباس‌ها داخل دستگاه از نبودن دستمال کاغذی، لوازم ریز فلزی و هر وسیله دیگری مطمئن شوید. طرز کار ماشین لباسشویی سامسونگ قدیمی تفاوت چندانی با مدل‌های جدید ندارد و معمولا علت صدای ماشین لباسشویی در آنها مشابه است. فقط در قسمت بالای در همه ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک، دکمه‌های متعددی به همراه یک نمایشگر کوچک وجود دارد. در ادامه همه دکمه های ماشین لباسشویی سامسونگ را با هم بررسی می‌کنیم:

طرز روشن کردن ماشین لباسشویی سامسونگ با دکمه Power

مهم‌ترین دکمه در قسمت جلوی دستگاه، دکمه قدرت یا همان Power است که شکل متفاوتی با دیگر دکمه‌ها دارد. پس از قرار دادن لباس‌ها داخل دیگ، در را به‌صورت کامل ببندید و دکمه Power را فشار دهید تا چراغ‌ها و نمایشگر لباسشویی روشن شود و امکان انتخاب برنامه را داشته باشید.

انتخاب برنامه لباسشویی سامسونگ با دکمه ولوم چرخشی

دکمه چرخشی برجسته و بزرگی روی دستگاه وجود دارد که به آن ولوم برنامه شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ می‌گوییم. در کنار این دکمه چرخشی، کلیه برنامه‌های شستشو نوشته شده و در کنارش چراغ کوچکی نیز وجود دارد که با چرخاندن آن می‌توانید هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید. روشن بودن چراغ هر برنامه به‌منزله انتخاب آن برنامه است.

دکمه ولوم چرخشی برای انتخاب برنامه شستشوی لباسشویی سامسونگ

نمایش اطلاعات برنامه شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ روی نمایشگر

هرکدام از برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ با دما و سرعت چرخشی خاص تنظیم شده و اطلاعات آن روی نمایشگر ثبت می‌شود. به‌این‌ترتیب، هنگام کار با لباسشویی سامسونگ از زمان اتمام کار، دمای آب و سرعت چرخش مطلع خواهید بود و حتی می‌توانید مطابق با میل خود، تنظیمات لباسشویی سامسونگ را تغییر دهید. البته نمایش اطلاعات، تنها کاربرد نمایشگر نیست و ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ نیز از همین طریق به اطلاع شما می‌رسد و شما را از مشکل به‌وجودآمده باخبر می‌کند.

تغییر تنظیمات لباسشویی سامسونگ با دکمه دما (Temp)

تنظیمات ماشین لباسشویی سامسونگ کاملا قابل‌تنظیم است و شما با استفاده از دکمه دما می‌توانید دمای آب را تغییر دهید. درجه آب ممکن است بر اساس برنامه شستشوی ماشین لباس شویی سامسونگ نیز تغییر کند؛ مثلا امکان انتخاب بالاترین دمای آب برای برنامه‌های مخصوص لباس‌های تیره یا حساس وجود ندارد.

دکمه آبکشی (Rinse)؛ مهم‌ترین دکمه در کار با لباسشویی سامسونگ

با استفاده از دکمه آبکشی می‌توانید تعداد دفعات آبکشی لباس‌های خود را تنظیم کنید. این دکمه در برنامه شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ نقش ویژه‌ای دارد و با تغییر برنامه ممکن است تعداد دفعات آب‌کشی نیز تغییر کند.

طریقه استفاده از خشک کن لباسشویی سامسونگ با دکمه چرخش (Spin)

دکمه spin سرعت چرخش دیگ را تنظیم می‌کند. هرچه سرعت چرخش بیشتر باشد، لباس‌ها تمیزتر و خشک‌تر خواهد بود.

تنظیم سرعت چرخش دیگ با دکمه spin

دکمه dry level؛ طریقه استفاده از خشک کن لباسشویی سامسونگ

دکمه dry level همان دکمه خشک کن لباسشویی سامسونگ است که میزان و نحوه خشک شدن لباس‌ها را تنظیم می‌کند. بروز هرگونه مشکل در این دکمه می‌تواند علت کار نکردن خشک کن ماشین لباسشویی باشد.

لکه‌زدایی حبابی از لباس‌ها با دکمه Bubble soak

در انواع لباس شویی سامسونگ قابلیت لکه‌زدایی با استفاده از فناوری حباب‌ساز وجود دارد. این فناوری جدید می‌تواند بدون آسیب رساندن به الیاف لباس، بسیاری از لکه‌ها را از روی آن پاک کند.

دکمه Optoins؛ سایر تنظیمات لباسشویی سامسونگ

علاوه‌بر تنظیماتی که بیان شد، در برنامه شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ تنظیمات دیگری هم وجود دارد. دسترسی به این دسته از تنظیمات ماشین لباسشویی سامسونگ در این دکمه و با کمک نمایشگر دستگاه لحاظ شده است.

شستشوی خودکار ماشین لباسشویی سامسونگ با دکمه DelayEnd (تاخیر)

دکمه تاخیر یکی از کاربردی‌ترین دکمه های لباسشویی سامسونگ است که با استفاده از آن می‌توانید شروع برنامه شستشو منتخب خود را به زمانی دیگر در آینده موکول کنید. با فشار دادن این دکمه، دیگر نیازی به تنظیم یا روشن کردن ماشین لباسشویی در زمان موردنظرتان نیست.

دکمه start/pause؛ نحوه متوقف کردن فرایند شست‌وشوی لباس

پس از انتخاب برنامه شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ فقط کافی است این دکمه را فشار دهید تا دستگاه شروع به کار کند. متوقف کردن لباسشویی در حین اجرای برنامه نیز از طریق فشردن همین دکمه امکان‌پذیر است.

متوقف کردن فرایند شست‌وشو با دکمه start/pause

سخن پایانی

در این مقاله به ۱۳ برنامه پرکاربرد لباسشویی سامسونگ پرداختیم تا بتوانید بر اساس جنس پارچه و میزان لکه‌های روی لباس، بهترین برنامه شستشو را انتخاب کنید. با استفاده از برنامه‌های طراحی‌شده آسیب کمتری به الیاف و رنگ لباس وارد می‌شود و همچنین عمر موتور لباسشویی افزایش پیدا می‌کند و نیاز به تعمیر لباسشویی نیز کمتر می شود. اگر در ارتباط با تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ یا سایر برندها از جمله تعمیر لباسشویی بوش و تعمیر لباسشویی ال جی یا برنامه های شستشوی آنها سوال دارید، در قسمت نظرات بنویسید تا کارشناسان تعمیر آنلاین در سریع‌ترین زمان ممکن به سوالاتتان پاسخ دهند.