همه ما حداقل یک بار هنگام استفاده از جاروبرقی با سیم جمع کن آن به مشکل خورده‌ایم. جمع نشدن سیم داخل دستگاه، ثابت نماندن و حتی بروز مشکل در بیرون کشیدن سیم از رایج‌ترین مشکلات جاروبرقی است. بی‌توجهی به چنین مشکلی باعث قطع کامل جریان برق و ایجاد اختلال در عملکرد صحیح دستگاه خواهد شد؛ بنابراین در صورت مشاهده چنین ایراداتی باید هرچه سریع‌تر برای تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی اقدام کنید.

در این مقاله به بررسی قطعات سیم جمع کن جاروبرقی، علت خراب شدن این قسمت و آموزش تعمیر آن می‌پردازیم. لطفا به خواندن این مقاله ادامه دهید تا نحوه تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر و سایر برندها را در چند دقیقه فرا بگیرید.

آشنایی با قطعات سیم جمع کن جاروبرقی

پیش از بررسی نحوه تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی، ابتدا باید با قطعات سیم جمع کن جاروبرقی آشنا شوید تا تعمیر آن را به بهترین شکل انجام دهید. سیم جمع کن جاروبرقی یکی از قطعات اصلی دستگاه است که یک طرف آن به پلاتین اتصال برق و حلقه مسی و طرف دیگر آن به دوشاخه اتصال برق وصل می‌شود. به‌طورمعمول محفظه سیم جمع کن جاروبرقی در قسمت بدنه و پشت دستگاه تعبیه شده است. هنگام کار کردن با دستگاه باید کابل سیم را از داخل این محفظه بیرون کشیده و به پریز برق متصل کنید. قطعات سیم جمع کن جاروبرقی در انواع برندها شامل موارد زیر می‌شود:

  • فیوز شیشه‌ای: این قطعه وظیفه انتقال برق موردنیاز موتور را برعهده دارد.
  • قرقره: قرقره قطعه‌ای است که سیم جاروبرقی دور آن پیچیده می‌شود.
  • ترمز: برای جلوگیری از باز شدن بیش از حد سیم و جدا شدن آن از رول، از ترمز استفاده می‌شود.
  • حلقه‌های مسی: سیم دستگاه با استفاده از شاخک‌های فلزی به بالا و پایین این حلقه‌ها وصل می‌شوند.
  • شاخک فنری: شاخک‌های فنری با اتصال سیم به قسمت بالا و پایین رول از ایجاد اختلال در انتقال برق به موتور دستگاه جلوگیری می‌کنند. شاخک فنری معمولا بیشتر از سایر قطعات جاروبرقی آسیب می‌بیند و در رفتن فنر سیم جمع کن جاروبرقی یکی از مشکلات رایج بین مدل‌های مختلف جاروبرقی است.

اجزای بالا معمولا در سیم جمع کن انواع جاروبرقی‌ها مشترک هستند؛ ازهمین‌رو تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی سامسونگ با نحوه تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر تفاوت خاصی ندارد؛ بااین‌حال بهتر است برای تعمیر جاروبرقی به نمایندگی برند آن مراجعه کنید.

ضرورت آشنایی با قطعات سیم جمع کن جاروبرقی قبل از تعمیر

آموزش تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی به‌ صورت گام‌به‌گام

قطعات سیم جمع کن جاروبرقی بسیار ریز هستند و باز کردن و بستن دوباره آن‌ها به مهارت و تخصص نیاز دارد. اگر تجربه لازم در زمینه تعمیر یا تعویض سیم جمع کن جاروبرقی ندارید، توصیه می‌کنیم که این کار را به تکنسین حرفه‌ای تعمیر جاروبرقی بوش یا برند دستگاه خود بسپارید. درغیراین‌صورت با دنبال کردن مراحل تعمیر سیم جمع کن جارو برقی برای رفع ایرادات آن اقدام کنید.

  1. ابتدا سیم جاروبرقی را از برق جدا کنید.
  2. با استفاده از یک پیچ گوشتی، در جاروبرقی را باز کرده و قطعه سیم جمع کن را از دستگاه جدا و خارج کنید. جدا کردن قطعات سیم جمع کن با ظرافت انجام دهید تا آسیب نبینند.
  3. در محفظه سیم جمع کن دو سیم مختلف با رنگ‌های روشن و تیره مشاهده خواهید کرد. با استفاده از یک اهم‌متر، سیم‌ها و ایرادشان را بررسی کنید. اگر سیم‌ها قطع شده باشند، باید آن‌ها را باز و جدا کرده و سیم جدید و سالم را جایگزین کنید. برای این کار پیچ سیم‌ها را باز کرده و سیم جدید را به‌جای آن قرار دهید.
  4. در این مرحله پلاتین سیم جمع کن جاروبرقی را بررسی کنید. در صورت خشکی این قطعه، کمی روغن به آن بزنید تا عملکرد بهتری داشته باشد. در این مرحله باید مواظب در رفتن فنر سیم جمع کن جاروبرقی باشید.
  5. در نهایت باید سیم جمع کن جاروبرقی را مثل حالت اول ببندید. توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از بروز مشکل در نحوه بستن سیم جمع کن جاروبرقی، ابتدای کار عکس و فیلم از این قطعه تهیه کنید تا جای دقیق هر قطعه را بدانید. اگر از نحوه بستن فنر سیم جمع کن جاروبرقی بوش اطلاعی ندارید، تکنسین‌های حرفه‌ای تعمیر آنلاین در این زمینه به شما کمک خواهند کرد.

بعد از تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی ال جی یا سایر برندها بهتر است قطعات آن را تمیز و روغن‌کاری کنید؛ زیرا بسیاری از مشکلات مانند خرابی سیم جمع کن، صدای بالای جاروبرقی، کاهش قدرت مکش و خرابی موتور جاروبرقی ناشی از گردوخاک‌های موجود روی قطعات این دستگاه است. به همین دلیل متخصصان تعمیرآنلاین بعد از تعمیر جاروبرقی به‌صورت رایگان کار مخزن‌شویی دستگاه را نیز انجام می‌دهند.

آموزش تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی در تعمیر آنلاین

نحوه کوک کردن سیم جمع کن جاروبرقی و تعمیر ترمز آن

یکی از مشکلات رایج که منجر به تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی می‌شود، سریع جمع نشدن سیم جاروبرقی است. برای این که سیم جمع کن جاروبرقی با سرعت بیشتری سیم را به داخل محفظه بکشد، باید آن را به‌صورت دستی کوک کنید. برای این کار کافی است سیم را سه دور کامل بچرخانید و سپس آن را رها کنید؛ همین کار ساده باعث می‌شود که سیم با سرعت بیشتری به داخل محفظه برگردد.

یکی دیگر از مشکلات مربوط به سیم جمع کن جاروبرقی، خراب شدن ترمز آن است. برای تعمیر ترمز سیم جمع کن جاروبرقی بهتر است آن را به تکنسین‌های حرفه‌ای تعمیر جاروبرقی آاگ یا برند دستگاه خود بسپارید. در غیراین‌صورت، با ایجاد شیارهای کوچک در بالای سیم جمع کن، می‌توانید به‌صورت دستی برای سیم جمع کن ترمز ایجاد کنید.

نکات مهم برای افزایش عمر سیم جمع کن جاروبرقی و جلوگیری از خراب شدن آن

بعد از تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی با انجام چند کار ساده می‌توانید جلوی نیاز دوباره به تعمیر را بگیرید. بیرون کشیدن سیم دستگاه تا انتها یکی از اصلی‌ترین دلایل قطع شدن سیم جاروبرقی و خرابی آن است. این کار باعث خرابی فنر و پلاتین سیم جمع کن جارو برقی می‌شود. همچنین شکستن و در رفتن سیم جمع کن جاروبرقی ناشی از کشیدن شدید سیم از داخل محفظه است. در این صورت باید نسبت به تعمیر فنر سیم جمع کن جاروبرقی اقدام کنید.

توصیه می‌کنیم برای افزایش عمر سیم جمع جارو برقی یک بار سیم را به‌آرامی تا انتها بیرون بکشید. سپس حدود ۵۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متر آخر سیم را با چسب رنگی علامت‌گذاری کنید و هنگام استفاده فقط تا قسمت علامت‌گذاری‌شده آن را بیرون بکشید.

خرابی سیم جمع کن اصلی‌ترین علت جمع نشدن سیم جاروبرقی و قطع شدن برق دستگاه است؛ بنابراین برای جلوگیری از وارد شدن آسیب‌های بیشتر به دستگاه باید هرچه سریع‌تر برای تعمیر جاروبرقی اقدام کنید. علت صدای زیاد جاروبرقی یا علت خرابی سیم جمع کن هر چه که باشد، تکنسین‌های حرفه‌ای تعمیر آنلاین قادر به برطرف کردن مشکل خواهند بود. متخصصان تعمیر آنلاین تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی بوش، پاناسونیک، زیمنس، پارس خزر، سامسونگ و سایر برندها را در کمترین زمان برایتان انجام می‌دهند.

نحوه بستن فنر سیم جمع کن جاروبرقی سامسونگ

تعمیر آنلاین؛‌ مرکز تخصصی تعمیر انواع مشکلات جاروبرقی

در این مقاله به آموزش تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی پارس خزر، زیمنس، بوش، سامسونگ و برندهای مختلف پرداختیم. تعمیر قطعات سیم جمع کن جاروبرقی کار چندان دشواری نیست و در صورت داشتن مهارت‌های فنی می‌توانید آن را در منزل انجام دهید. البته توجه به تفاوت‌های ساختاری انواع جاروبرقی‌ها در برندهای مختلف هنگام تعمیر سیم جمع کن جاروبرقی اهمیت بالایی دارد. به همین خاطر توصیه می‌کنیم این کار را به متخصصان مربوطه بسپارید.

متخصصان تعمیر آنلاین با گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی برای تعمیر برندهای مختلف جاروبرقی، مشکل دستگاهتان را در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت انجام می‌دهند. برای برخورداری از خدمات تعمیرآنلاین فقط کافی است فرم ثبت سفارش خدمات را پر کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۵۳۹۶ تماس بگیرید.