ارور CE ماشین لباسشویی سامسونگ، اروری مربوط به دمای داخلی دستگاه است که ممکن است باعث آسیب به قطعات و یا الیاف لباس‌ها شود. این ارور به کاربر خبر می‌دهد که آب موجود در داخل ماشین از حد مجاز یا دمای مورد نیاز شما بیشتر داغ شده است و می‌تواند شما را با مشکل روبرو کند.

به همین دلیل به محض دیدن این ارور یا دیگر کد خطاهای لباسشویی باید فرآیند شستشو و استفاده از دستگاه را متوقف کرده و برای رفع آن اقدام کنید.

اگر تمایل دارید درباره ارور CE و نحوه رفع آن بیشتر بدانید با ما تا انتهای این مطلب همراه تعمیر آنلاین باشید.

 

ارور CE ماشین لباسشویی سامسونگ و نحوه رفع آن

بسیاری از خطاهای لباسشویی مانند ارور CE ماشین لباسشویی سامسونگ، از جمله ارورهای امنیتی هستند که به هیچ عنوان نباید از آن چشم‌پوشی کرد. امروزه ماشین لباسشویی‌های پیشرفته جهت استفاده راحت‌تر از دستگاه و راحتی بیشتر کاربر در انتخاب برنامه شستشوی سامسونگ (مورد نیاز خود) از یک پنل LCD استفاده می‌کنند.

این پنل علاوه بر اینکه به کاربر قابلیت انتخاب و تنظیم برنامه‌های شستشو و اطلاع پیدا کردن از مدت زمان شسته شدن لباس‌ها را می‌دهد، قادر است با استفاده از حروف انگلیسی و اعداد، کدخطاهای خاصی را بر روی نمایشگر ظاهر سازد که محدوده بروز مشکل را به کاربر خبر می‌دهد.

 

ارور CE ماشین لباسشویی سامسونگ

 

 

 

 

 

مزیت مجهز بودن دستگاه به این پنل، در آن است که تعمیر ماشین لباسشویی سرعت بیشتری می‌گیرد چرا که حدود مشکل را به اطلاع کاربر می‌رساند.

 

مقاله پیشنهادی: ارورهای ماشین لباسشویی سامسونگ

 

از مهم‌ترین دلایل بروز ارور CE در ماشین لباسشویی سامسونگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

داغ شدن بیش از حد آب

اگر در اوایل شستشو با کد خطای CE ماشین لباسشویی سامسونگ مواجه شدید، احتمالا دلیل بروز آن داغ شدن بیش از حد آب است. برای مثال اگر شما برنامه cotton را برای شستشو البسه خود انتخاب کنید، دستگاه آب مورد نیاز خود را به دمای 40 تا 60 درجه خواهد رساند.

در صورتی که آب بیشتر از این محدوده داغ شود و یا به بیش از 90 درجه برسد، ارور CE ماشین لباسشویی سامسونگ بر روی نمایشگر موجود بر روی ماشین لباسشویی با صدای آلارم ظاهر می‌شود. در این حالت دستگاه از ادامه فرآید شستشو بازمی‌ایستد چرا که در صورت ادامه یافتن آن ممکن است به قطعات داخلی دستگاه آسیب جدی برسد.

سازندگان ماشین لباسشویی سامسونگ در جهت جلوگیری از آسیب‌های بیشتر به دستگاه، در جدیدترین مدل‌های ماشین لباسشویی سامسونگ از برنامه‌ای استفاده کرده‌اند که به سرعت آب موجود در داخل دیگ توسط پمپ آب تخلیه شود.

به همین خاطر ممکن است برخی از کاربران به اشتباه تصور کنند که کد خطای CE ماشین لباسشویی سامسونگ مربوط به پمپ آب است چرا که پس از ظاهر شدن این ارور شروع به خالی کردن آب می‌کند.

دلیل داغ کردن بیش از حد آب موجود در ماشین لباسشویی احتمالا به گرم‌کن یا هیتر ماشین لباسشویی برمی‌گردد که در این صورت نیاز است تا با تماس با یک تعمیرکار ماهر و مجرب جهت تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ خود و رفع ارور CE اقدام کنید.

 

رفع خطای CE ماشین لباسشویی سامسونگ

 

خراب شدن سنسور دما

لازم است بدانید که همیشه بروز ارور CE ماشین لباسشویی سامسونگ به معنای داغ شدن بیش از حد آب نیست و ممکن است اشکال در قسمت دیگری باشد و شما نیاز به عیب‌یابی ماشین لباسشویی سامسونگ خود داشته باشید.

جهت تشخیص مشکل مشکل تنها کافیست با قرار دادن دست خود بر قسمت شیشه‌ای درب از دمای حدودی آب مطلع شوید. در صورتی که آب دمای معمولی داشته باشد احتمالا مشکل اصلی به سنسور دما بازخواهد گشت. برای رفع ارور CE ماشین لباسشویی سامسونگ به علت خرابی سنسورها باید دو احتمال را در نظر داشته باشید:

 

  • سوختن یا نیم‌سوز سنسور

استفاده بیش از حد از ماشین لباسشویی، فرسودگی قطعه و شستشوی لباس‌ها با بالاترین دما از جمله مواردی است که می‌تواند به قطعات داخلی ماشین لباسشویی اعم از سنسور آسیب برساند و آن را در جهت تشخیص دقیق و درست دمای آب با مشکل روبرو سازد.

برای حل این مشکل نیاز دارید تا با نمایندگی ماشین لباسشویی سامسونگ تماس بگیرید و درخواست اعزام تکنسین به محل کنید تا این قطعه کوچک اما حیاتی را برای شما تعمیر یا تعویض کنند.

 

  • چسبیدن جرم به سنسور

چسبیدن پرز، چربی یا دیگر اجسام خارجی که به مورر زمان بر روی سنسور می‌نشیند باعث می‌شود که سنسور دمای آب را به درستی تشخیص ندهد و اطلاعات اشتباهی را برد برساند. این مسالع باعث می‌شود که برد دستگاه به اشتباه تصور کند که دما بیشتر از حد مجاز داغ شده و با نمایش ارور CE ماشین لباسشویی سامسونگ از ادامه فرآیند شستشو جلوگیری به عمل آورد.

 

ارور CE لباسشویی سامسونگ

 

چگونه از بروز ارور CE ماشین لباسشویی سامسونگ جلوگیری کنیم؟

ماشین لباسشویی مانند هر دستگاه برقی دیگری نیاز به استفاده درست و نگهداری اصولی دارد تا عمر طولانی‌تری داشته باشد و به مشکل بر نخورد. با این حال با گذشت زمان برخی از قطعات فرسوده خواهند شد و نیاز به تعمیر و تعویض خواهند داشت.

همان‌طور که مطالعه کردید ارور CE نیز یکی از مواردی است که ممکن است بر اثر اشتباه نادرست و نگهداری نگردن از لباسشویی برای شما اتفاق بیفتد. جهت جلوگیری از بروز این مشکل لازم است که موارد زیرا را انجام دهید:

 

  • عدم استفاده از دمای بسیار بالا برای شستشو لباس

برخی از افراد تصور می‌کنند که با لباس‌ها در بالاترین دما بهتر شسته خواهند شد. در حالی که بیشتر لکه‌های سرسخت نیز در دمایی متوسط از بین خواهند رفت. استفاده از بالاترین دماهای شستشو علاوه بر آسیب به بافت لباس ممکن است به تدیج به قطعات داخلی ماشین لباسشویی نیز آسیب برساند.

 

  • عدم استفاده از ماشین لباسشویی در اوج مصرف برق

نوسانات برق ساختمان می‌تواند به ماشین لباسشویی و قطعات حساس آن اعم از سنسور و برد آسیب برساند. به همین دلیل توصیه می‌شود دستگاه خود را تنها در در مواقعی روشن کنید که در اوج مصرف برق نباشد.

 

خطاهای CE ماشین لباسشویی سامسونگ

 

 

  • جرم‌گیری مستمر و منظم

جرم‌گیری منظم ماشین لباسشویی از دیگر مواردی است که می‌تواند عمر دستگاه را تا میزان قابل توجهی افزایش دهد. هر دستگاه به صورت معمول هر دو ماه یکبار نیاز دارد تا جرم‌گیر مخصوص ماشین لباسشویی جرم‌گیری شود. این کار باعث می‌شود تا تمامی چربی‌ها، پرز‌ها و آشغال‌های گیر گرده در ماشین لباسشویی خارج شوند و به سنسور و دیگر قطعات نچسبند.

 

مقاله پیشنهادی: ارور e7 لباسشویی سامسونگ