امروزه به دلیل وجود برد الکترونیکی و سنسورهای مختلف در لوازم برقی، هر گونه ایراد و خرابی در قطعات دستگاه به صورت یک کد خطای مشخص شده بر روی صفحه نمایشگر نشان داده می‌شود.

از این رو اگر در عملکرد ماشین لباسشویی هیتاچی اختلالی ایجاد شود و برای قطعات دستگاه مشکلی رخ دهد، سیستم عیب‌یاب ماشین لباسشویی هر یک از ایرادات موجود در قطعات مجزای دستگاه را به صورت ارورهای ماشین لباسشویی Hitachi نمایش خواهد داد. به همین دلیل می‌توانید با توجه به ارورهای ماشین لباسشویی و چک کردن قطعه معیوب شده، مشکل و ایراد دستگاه را سریعا برطرف نمایید.

در این مطلب از سایت تعمیر آنلاین قصد داریم که به بررسی علت ارورهای ماشین لباسشویی Hitachi بپردازیم و راه‌حل‌های هر یک از کد خطاها و ارور‌های دستگاه را به صورت مجزا و جداگانه بیان نماییم.

انواع کد خطاهای ماشین لباسشویی هیتاچی

کد خطاهای ماشین لباسشویی هیتاچی

کد خطای C0 ماشین لباسشویی هیتاچی

نمایش این ارور لباسشویی هیتاچی به معنای وجود لباس بیش از ظرفیت مشخص دستگاه می‌باشد که ممکن است باعث ایجاد صدای زیاد ماشین لباسشویی شود. از این رو نکته اول در استفاده از هر نوع ماشین لباسشویی، توجه به ظرفیت دستگاه و تعیین حجم مناسب لباس در لباسشویی می‌باشد.

چرا که عدم توجه به این نکته و پر کردن بیش از حد دستگاه از لباس‌های سنگین و پر حجم به مرور زمان باعث فشار آمدن به موتور ماشین لباسشویی و ایجاد اختلال در عملکرد دستگاه خواهد شد. از این رو برای رفع این کد خطای ماشین لباسشویی باید مقدار لباس‌های دستگاه را کاهش بدهید تا ایراد برطرف گردد.

برای آشنایی با سایر مشکلات و ایرادات متداول ماشین لباسشویی مقاله “علت خشک نکردن لباسشویی” را مطالعه نمایید.

 

کد خطای C1 ماشین لباسشویی هیتاچی

علت نمایش این کد خطای لباسشویی هیتاچی بر روی صفحه نمایشگر به خاطر این است که آب وارد دستگاه نمی‌شود و سیکل شستشوی لباسشویی آغاز نشده است. برای رفع این کد خطا باید قطعاتی را که در تامین آب ماشین لباسشویی دخیل هستند و دچار مشکل و ایراد شده‌اند را چک و کنترل نمایید تا در صورت وجود ایراد در هر یک به رفع آنها بپردازید.

از این رو گاهی اوقات قطع بودن آب شهری، باز نبودن فلکه شیر آب ورودی ماشین لباسشویی، انسداد و گرفتگی فیلتر شلنگ ورودی آب، لوله و شلنگ تامین آب و… باعث ایجاد این اشکال در عملکرد دستگاه و نمایش این کد خطا در صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی خواهد شد.

به همین دلیل بهتر است که ابتدا میزان ورودی آب به ماشین لباسشویی را چک و کنترل نمایید. همان طور که بیان کردیم، گاهی اوقات به دلیل قطع بودن آب ورودی این مشکل به وجود خواهد آمد. اما اگر ایرادی در این مورد نبود، باید فیلتر شلنگ ورودی آب ماشین لباسشویی را چک و کنترل نمایید.

به طور معمول به دلیل استفاده زیاد و عدم رسوب‌زدایی لباسشویی، به مرور زمان شاهد انسداد و گرفتگی این قطعه با پرز لباس‌ها و یا سنجاق و اشیا کوچک خواهید بود. از این رو باید این قسمت ماشین لباسشویی را نیز چک کرده و گرفتگی‌های آن را رفع نمایید.

البته گاهی اوقات به دلیل پیچ خوردن شلنگ آب ماشین لباسشویی و یا انسداد و گرفتگی این قسمت دستگاه نیز شاهد نمایش این کد خطا در ماشین لباسشویی خواهید بود که باید این قطعه را نیز چک کرده و اشکالات را برطرف نمایید.

ارورهای های ماشین لباسشویی هیتاچی

کد خطای C2 لباسشویی هیتاچی

کد خطای C2 ماشین لباسشویی هیتاچی به معنای عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی بعد از اتمام سیکل شستشو می‌باشد. از این رو برای رفع این کد خطا باید قطعات شلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی و فیلتر تخلیه را چک و کنترل نمایید.

گاهی اوقات ممکن است که شلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی پیچ خورده باشد و یا بر اثر دمای پایین آب منجمد شده و سوراخ شده باشد. از این رو باید ابتدا این قطعه را چک کرده و در صورت وجود هر نوع ایرادی آن را برطرف نمایید.

در برخی از مواقع نیز ممکن است که شلنگ تخلیه آب ماشین لباسشویی به درستی به دستگاه وصل نشده باشد و بالا بودن بیش از حد شلنگ نسبت به ماشین لباسشویی، باعث ایجاد این مشکل و ایجاد دستگاه شده باشد.

اگر شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی را چک کردید و ایرادی در این قسمت نبود، به احتمال فیلتر تخلیه ماشین لباسشویی به خاطر وجود جرم و رسوبات آب مسدود شده است و مانع از خروج آب از دستگاه خواهد شد. از این رو باید این قطعه را نیز جدا کرده و با مسواک و کمی جرم گیر لباسشویی، گرفتگی‌های قطعه را برطرف نمایید.

 

کد خطاهای C3 و C4 ماشین لباسشویی هیتاچی

از جمله کد خطاهای ماشین لباسشویی هیتاچی،C3 و C4 هستند که نمایش این ارورهای ماشین لباسشویی Hitachi به معنای نچرخیدن دیگ لباسشویی و عدم شروع سیکل شستشو می‌باشد. علت نمایش این کد خطا به دلیل کامل بسته نشدن درب ماشین لباسشویی، وجود لباس بیش از ظرفیت مشخص ماشین لباسشویی، عدم تراز بودن دستگاه وغیره می‌باشد.

ابتدا چک کنید که درب ماشین لباسشویی کامل بسته شده است یا خیر. معمولاً با بستن صحیح درب دستگاه، این کد خطا سریع برطرف خواهد شد.

اما اگر ایراد در این قسمت نبود و شما بیش از ظرفیت ماشین لباسشویی در دستگاه لباس قرار داده‌اید و یا حتی اقلام بزرگ چون ملافه، پتو، رومبلی و… باعث ایجاد این کد خطا شده است که باید این مشکل را برطرف نمایید و حجم لباس‌ها را کاهش دهید.

در نهایت اگر کد خطا به خاطر این ۲ مشکل نبوده باشد، حتما به خاطر عدم تراز بودن ماشین لباسشویی، سیکل شستشو شروع نشده و کارکرد دستگاه مختل خواهد شد که باید یک تکنسین‌کار به رفع این ارورهای ماشین لباسشویی Hitachi بپردازد.

 

کد خطای C8 ماشین لباسشویی هیتاچی

کد خطای C8 ماشین لباسشویی هیتاچی به معنای قفل نشدن درب دستگاه می‌باشد. از این رو اگر درب ماشین لباسشویی به درستی بسته نشود، سیکل شستشوی دستگاه نیز آغاز نخواهد شد.

به همین دلیل ابتدا چک کنید که اگر درب ماشین لباسشویی گیر داشته باشد و یا لباس بیش‌ازحد پر کرده‌اید، این ایراد را رفع نمایید. البته احتمال دارد که قطعه میکروسوئیچ درب نیز ایراد داشته باشد که باید به تعمیر و یا تعویض میکروسوئیچ  اقدام نمایید تا ارور نمایش داده شده پاک شود.

قفل درب لباسشویی

کد خطای C9 لباسشویی هیتاچی

نمایش این ارور لباسشویی هیتاچی به معنای باز نشدن قفل درب دستگاه می‌باشد. گاهی اوقات به دلیل گیر کردن اشیا خارجی در داخل ماشین لباسشویی به قفل درب باعث ایجاد مانع در باز‌ کردن‌ درب خواهد شد. برای رفع ارور یک بار ماشین لباسشویی را خاموش و مجددا روشن کنید.

اگر کد خطا پاک شد و درب ماشین لباسشویی باز شد که مشکل برطرف شده است. در غیر این صورت باید قفل درب و میکروسوییچ دستگاه را چک و بررسی نمایید و در صورت وجود ایراد، قطعه را تعمیر و یا تعویض نمایید.

 

بیشتر بخوانید: “بازنشدن درب ماشین لباسشویی بوش

 

کد خطای C18 ماشین لباسشویی هیتاچی

نمایش این کد خطای لباسشویی هیتاچی به معنای وجود ایراد در میزان سرعت چرخش دیگ دستگاه می‌باشد. علت نمایش این ارور به خاطر وجود لباس بیش از ظرفیت دستگاه بوده که حجم زیاد لباس‌ها این مشکل را به وجود خواهد آورد. برای رفع این کد خطا بهتر است که از یک تکنسین‌کار کمک بخواهید.

 

کد خطای C20 لباسشویی هیتاچی

کد خطای C20 ماشین لباسشویی هیتاچی بیانگر عدم چرخش درام دستگاه و وجود کف زیاد در لباسشویی می‌باشد. ابتدا ماشین لباسشویی را خاموش کرده و پس از نیم ساعت آن را مجددا روشن کرده و آبکشی دستگاه را بدون استفاده از مواد شوینده فعال نمایید.