کار با پنل یخچال ساید اصلا سخت نیست اما اگر تا به حال یخچال هوشمند نداشته‌اید احتمالا کمی با آن به مشکل برخورد خواهید کرد. این پنل در کنار ظاهر پیچیده و زیبایش، بسیار ساده و قابل فهم است و اصلا جای نگرانی نیست. اگر در این زمینه اطلاعات زیادی ندارید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا بهتر بتوانید از توانایی‌های یخچال ساید بای ساید خود استفاده کنید.

چگونگی کار با پنل یخچال ساید

دیگر روزهایی که تنها لازم بود یخچال را به برق بزنیم تا به صورت یکسره و یکنواخت کار کند، گذشته و یخچال فریزرهای ساید بای ساید مدرن جای تمامی آنها را پر کرده تا افراد زندگی بهتر و مطلوب‌تری داشته باشند. تمامی یخچال فریزر‌های امروزی دارای پنل یا صفحه نمایشی هستند که به کاربر اجازه می‌دهد که فعالیت دستگاه را بر اساس نیاز و شرایط خود تنظیم کند.
یخچال فریزرهای ساید بای ساید یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین یخچال فریزرهای امروزی موجود در بازار هستند که به دلیل ظاهر لوکس و کیفیت بالایی که دارند، مورد پسند اکثر مشتریان خصوصا جوانان قرار می‌گیرد. در حال حاضر برندهای داخلی و خارجی زیادی این مدل یخچال فریزر بهم چسبیده را تولید می‌کنند که در اکثر آنها صفحه پنل بر روی درب یخچال نصب شده تا کاملا در مقابل چشمان کاربر باشد. با توجه به اینکه تعمیر یخچال ساید با ساید اندکی سخت و پیچیده‌تر از تعمیر یخچال معمولی است پیشنهاد می‌کنیم با انجام تنظیمات عمر دستگاه را تا حد زیادی افزایش دهید.

آموزش صفحه کلید یخچال در دفترچه راهنمای آن به تفصیل داده شده است اما اگر دفترچه خود را گم کرده‌اید و یا باز هم در فهمیدن آپشن‌های دستگاه و نحوه استفاده از دکمه‌های تنظیمات مشکل دارید، بهتر است موارد زیر را با دقت مطالعه کنید:

آموزش نحوه کار با پنل یخچال ساید

• تنظیم دمای یخچال

شاید از خود بپرسید که چرا یخچال زود اتومات میکند؟ این مساله می‌تواند به تنظیم نبودن دمای یخچال شما اشاره داشته باشد. یکی از مهم‌ترین مواردی که کاربران در هنگام کار با پنل یخچال ساید انجام می‌دهند، تنظیم دمای یخچال است. اگر مواد غذایی شما بیش از حد یخ می‌زند باید دمای یخچال را اندکی کاهش دهید. اما اگر سرعت خراب شدن میوه‌ها و دیگر مواد غذایی زیاد است، باید دمای یخچال را بالا ببرید.

جهت تنظیم دمای یخچال خود تنها کافیست دکمه refrigerator را فشار دهید و از این طریق دمای یخچال را به میزان مطلوب خود برسانید. لازم به ذکر است که بهترین دما برای یخچال‌های ساید بای ساید و دو قلو دمای 3 درجه سانتی گراد است.

• تنظیم دمای فریزر

جهت افزایش عمر مواد غذایی فاسد شدنی مانند گوشت حیوانات توصیه می‌شود که آنها را فریز کنید تا مدت زمان بیشتری برای شما باقی بمانند. البته منجمد شدن این مواد در دمای بسیار بالا می‌تواند ویتامین و پروتئین‌های آنها را از بین ببرد. لذا توصیه می‌شود که همیشه دمای فریزر خود را در دمای منفی 18 درجه سانتی گراد قرار دهید تا بهترین نتیجه حاصل شود. برای انجام این کار تنها کافیست دکمه freezer را لمس کنید و دمای آن را به درجه مورد نظر برسانید.

• فیلتر هوای تازه

در اکثر یخچال فریزرهای ساید بای ساید، فیلتر هوای تازه تعبیه شده تا یخچال شما بوی بد به خود نگیرد و همیشه بوی مطبوعی را از داخل آن استشمام کنید. این فیلتر می‌تواند از رشد باکتری و قارچ در یخچال جلوگیری کند و عمر میوه و سبزیجات را افزایش دهد. برای فعال کردن این فیلتر و کار با پنل یخچال ساید، ابتدا دکمه fresh air filter را فشار دهید. در این حالت دو گزینه auto و power برای شما روشن می‌شود که بر اسا نیاز خود یکی از آنها را انتخاب نمایید:

 آموزش دکمه fresh air filter صفحه کلید یخچال
1. Auto: در این حالت فیلتر برای 10 دقیقه روشن می‌شود و برای 110 دقیقه بعدی خاموش است.
2. Power: در این حالت فیلتر برای مدت 4 ساعت 10 دقیقه روشن و 5 دقیقه خاموش می‌شود و پس از آن به حالت auto می‌رود.
توصیه می‌شود که اگر بوی بدی در یخچال نارید از گزینه auto استفاده کنید اما اگر به هر دلیلی بوی بدی در داخل یخچال حس می‌کنید آن را بر روی برنامه power بگذارید.

• Replace filter

گزینه replace filter به لزوم تعویض فیلتر هوای تازه اشاره دارد و تنها جنبه اطلاع رسانی به کاربر را ایفا می‌کند. در صورتی که چراغ این گزینه روشن شد و شما کلمه replace filter را دیدید، باید با نمایندگی‌های مجاز یخچال ساید بای ساید خود تماس بگیرید تا برای تعویض لوازم جانبی یخچال به شما کمک کنند. لازم به ذکر است که قطعات یخچال به صورت عادی در بازار وجود دارد و شما در صورت آگاهی از اصل بودن قطعه و آگاهی از نحوه نصب آن، می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید.

• Ice pluse

احتمالا شما هم در برخی از روزهایی که مهمان دارید نیاز به یخ بیشتری نسبت به روزهای عادی خواهید داشت. شما با انتخاب این گزینه می‌توانید تا 24 ساعت آینده یخ بیشتری در یخچال ساید بای ساید خود داشته باشید.
لازم به ذکر است که این گزینه پس از 24 ساعت غیرفعال خواهد شد و نباید به صورت مداوم فعال باشد چرا که می‌تواند مشکلات زیادی جهت خنک کردن موتور یخچال ایجاد کند. در صورتی که پیش از اتمام مدت زمان 24 ساعت، نیاز به تولید یخ بیشتر را ندارید تنها کافیست دکمه ice pluse را دوباره فشار دهید تا از گرفتگی لوله ناودان یخچال و مشکلات دیگر جلوگیری شود.

• شرایط مسافرت

در صورتی که می‌خواهید برای چند روز به مسافرت یا تعطیلات بروید، توصیه می‌کنیم که برخی از قابلیت‌های اضافی یخچال را خاموش کنید. چرا که در این مدت درب یخچال باز نمی‌شود و عملا سرد سازی محیط داخلی به حداقل می‌رسد. همچنین نیاز به تولید قطعات یخ نیست و بهتر است این موارد تا اطلاع ثانوی غیر فعال شوند. برای این کار دکمه vacation را فشار دهید یا دکمه داخلی یخ ساز را بر روی حالت off بگذارید.

• فیلتر آب

 آموزش صفحه کلید یخچال

با توجه به اینکه آب ریز یخچال فریزرهای ساید بای ساید به آب لوله کشی متصل است؛ یک فیلتر آب مجزا در این مسیر نصب شده تا کیفیت آب شرب بالاتر رود. در صورتی که این فیلتر توسط املاح و ذرات ریز مسدود شود، گزینه‌ای به نام replace filter بر روی صفحه نمایش ظاهر خواهد شد. در این حالت شما کار با پنل یخچال ساید ندارید و تنها باید جهت تعویض این قطعه اقدام کنید.

• Lock

در نحوه کار با پنل یخچال ساید گزینه مهم دیگری وجود دارد که برای قفل کردن دکمه‌های یخچال و جلوگیری از تغییر ناخواسته تنظیمات دستگاه اعمال می‌شود. در صورتی که از کارکرد دستگاه خود راضی هستید و ممکن است به هر دلیلی این تنظیمات به صورت سهوی تغییر کند پیشنهاد می‌کنیم گزینه lock را فعال کنید تا با فشرده شده بی دلیل دکمه دمای دستگاه یا تنظیمات دیگر تغییر نکند.

• Door alarm

در صورتی که درب یخچال بیش از حد عادی باز بماند دمای داخلی دستگاه به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل دکمه آلارمی بر روی دستگاه نصب شده تا در این مواقع آلارم دهد و در صورت عدم اطلاع کاربر از این موضوع به آن هشدار دهد. جهت غیرفعال نمودن صدای هشدار شما باید نحوه کار با پنل یخچال ساید را بدانید و تنها کافیست دکمه Door alarm را برای مدت 3 ثانیه به صورت ممتد فشار دهید.