شاید با خود تصور کنید که تلویزیون مخصوص بازی تنها یک برنامه تبلیغاتی برای فروش بیشتر است و هیچ فرقی بین تلویزیون‌ها برای بازی کردن وجود ندارد.

اما اگر یک گیمر هستید و به بازی‌های ایکس باکس و پلی استیشن علاقه دارید، باید این را بدانید که با خرید یک تلویزیون مخصوص گیم مهارت‌های شما در بازی تا حد زیادی افزایش پیدا خواهد کرد.

پس اگر در این زمینه اطلاعات زیادی ندارید و می‌خواهید بهترین مدل‌های مخصوص بازی را بشناسید تعمیر آنلاین را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

تلویزیون های مخصوص بازی

 

معرفی تلویزیون برای بازی

تلویزیون گیمینگ کمترین تاخیر در پخش بازی را دارد و به همین دلیل به کاربر فرصت بیشتری برای داشتن عکس العمل بهتر در بازی خواهد داد.

این مساله اگرچه تنها در چند صدم ثانیه تفاوت دارد اما برای یک بازی هیجان انگیز بسیار مهم است. سطح کنتراست رنگی عالی و روشنایی بالا نیز علاوه به تصویر کشیدن تصاویر زیباتر موجب خستگی کمتر چشمان گیمر خواهد شد.

پشتیبانی از محدوده دینامیکی بالا و تاخیر کمتر اطلاعات از ورودی نیز می‌تواند باعث شود که گیمر بهترین خود را باز کند.

این موارد تنها قسمتی از دلایل تفاوت تلویزیون مخصوص گیم با تلویزیون‌های معمولی است و مشخص است که داشتن یک تلویزیون مخصوص بازی می‌تواند در بهتر عمل کردن شما تاثیر زیادی داشته باشد.

تلویزیون مخصوص بازی

از بهترین و پرطرفدارترین تلویزیون‌های مخصوص گیمینگ موجود در بازار که در سال 2022 عرضه شده‌اند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • تلویزیون ال جی G2

این مدل یکی از جدیدترین مدل‌های اولد عرضه شده به بازار است که به آن تلویزیون هنری می‌گویند چرا که شبیه یک تابلو هنری ساخته شده است.

هر آنچه که یک گیمر برای داشتن بازی با کیفیت نیاز دارد شما با خرید این مدل خواهید داشت. نمایشگر OLED Evo به همراه کیفیت تصویر 4K، با پردازنده Alpha 9 gen 5 بهترین عملکرد را برای شما تضمین می‌کند.

 

  • تلویزیون ال جی C2

با توجه به موفقیت‌های عالی این سری از تلویزیون‌های الجی به نظر می‌رسد که مدل C2 به عنوان بهترین تلویزیون مناسب بازی در میان برخی از گیمرهای حرفه‌ای شناخته و معرفی شود.

این مدل بهترین سایز تلویزیون برای بازی را دارد و تمام آنچه یک گیمر می‌خواهد را در اختیار او قرار خواهد داد.

نمایشگر OLED با کیفیت 4K با ریفرش ریت 120 هرتز می‌تواند یکی از بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار برای شما باشد. این مدل دارای پردازنده Alpha 9 gen 5است و 4 عدد پورت HDMI2.1 دارد که بسیار عالیست.

تلویزیون مخصوص گیم

این مدل از کیفیت بالایی برخوردار است و در صورت استفاده اصولی و صحیح از آن تا سالیان سال نیازی به تعمیر تلویزیون خود نخواهید داشت.

 

  • تلویزیون ال جی B2

یکی از ارزان‌ترین تلویزیون مخصوص بازی مدل B2 است که امکانات بسیار بالایی برای گیمینگ کردن دارد. این مدل تفاوت چندانی با 2 مدل کامل و بسیار عالی قبلی نمی‌کند و سازندگان آن تنها کمی قابلیت‌های سخت افزاری‌اش را کاهش داده‌اند.

مدل B2 تنها در سایزهای 55، 65 و 77 تولید می‌شود و با نمایشگر OLED خود می‌تواند تصویری 4K را به نمایش بگذارد.

پردازنده این مدل Alpha 7 gen 5 است که در مقایسه با 2 مدل قبلی پایین‌تر است اما برای گیمینگ کردن می‌تواند از آن استفاده کرد.

ریفرش ریت 120 هرتز و 4 عدد HDMI2.1 از دیگر ویژگی‌های بسیار خوب تلویزیون الجی مدل B2 است.

شما با نصب تلویزیون روی دیوار به راحتی می‌توانید مانند یک گیمر حرفه‌ای بازی کنید و از داشتن بهترین تصویر و عملکرد بالا لذت ببرید.

 

  • تلویزیون سونی A95K

این مدل تنها در 3 مدل 55، 65 و 83 اینچ تولید می‌شود و نمایشگر آن از نسل جدید WD-OLED بهره می‌برد که روشنایی بالاتری نسبت به OLED ساده دارد.

کیفیت تصویر 4K و پردازنده XR Cognitive آن می‌تواند باکیفیت‌ترین تصویر با کمترین تاخیر تصویر را برای شما به همراه داشته باشد. ریفرش ریت این مدل 120 هرتز است و پورت hdmi2.1 همراه با VVR دارد.
لازم به ذکر است که مدل A95K به دلیل استفاده از جدیدترین مدل OLED از قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های دیگر خود دارد. با این حال کیفیت و درخشش بالای تصاویر در نمایشگر WD-OLED نسبت به نسل قبلی خود غیر قابل مقایسه است.

 

پس اگر از لحاظ مالی در خرید تلویزیون مخصوص بازی مشکلی ندارید، پیشنهاد ما به شما خرید مدل A95K برند سونی است.

 

  • تلویزیون سونی مدل A90K

در این مدل از نمایشگر OLED ساده استفاده شده و به همین دلیل قیمت بهترین نسبت به مدل A95K دارد.

کیفیت نمایشگر 4K، سیستم عامل اندروید و پردازنده XR Cognitive بهترین مواردی هستند که این مدل را یک تلویزیون مخصوص بازی می‌کند. تنها تفاوت مهم A90K از A95K در نوع صفحه نمایشگر آن خلاصه می‌شود.

تلویزیون گیمینگ

 

  • تلویزیون سونی A80K

این مدل شباهت زیادی با مدل A80J که در سال 2021 تولید می‌شد دارد و با پردازنده XR Cognitive و کیفیت 4K انتخاب بسیار خوبی برای خرید تلویزیون مخصوص بازی است.

تلویزیون سونی مدل A80K در سایزهای 55، 65 و 83 تولید می‌شود و به نمایشگر OLED و HDMI2.1 مجهز است.

با اینکه علت سوختن بک لایت تلویزیون و لامپ دستگاه ارتباط مستقیمی با استفاده غیراصولی و اشتباه از دستگاه دارد، قطعات داخلی استفاده شده در این مدل به قدری باکیفیت هستند که تا حد زیادی از بروز این مشکل جلوگیری شود.

 

  • تلویزیون سامسونگ مدل QN90B

بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای این مدل را بهترین تلویزیون مخصوص بازی می‌دانند که نمایشگر NeoQLED با کیفیت تصویر 4K دارد و پردازنده آن Quantum است.

رفرش ریت 120 هرتز با hdmi2.1 و قابلیت VVR دارد که برای یک تلویزیون مخصوص گیم عالیست.

از دیگر دلایلی که گیمرها این مدل را بهترین مدل می‌دانند این است که به دلیل استفاده از قطعات باکیفیت تا سالیان سال نیازی به تعمیر تلویزیون سامسونگ نیست.

 

سخن آخر

انتخاب تلویزیون بازی یکی از موارد بسیار مهم به خصوص برای گیمر هاست. زیرا نمایشگر یا تلویزیون می تواند در داشتن تجربه بهتری برای بازی تاثیر بسزایی داشته باشد. کیفیت تصویر بالا، سرعت رفرش بالا و همچنین پخش صدای مناسب از جمله ویژگی هایی هستند که باعث میشود کاربربیشتر مجذوب بازی شود و لذت ببرد.