ارور A03 ظرفشویی ایندزیت و آریستون خبر از مشکل مهمی در دستگاه به کاربر می‌دهد که نباید آن را نادیده گرفت. به طور کلی کدهای خطا در ماشین ظرفشویی برای اطلاع از محدوده مشکل در دستگاه است و روند تشخیص مشکل و تعمیرات ماشین ظرفشویی، را سرعت می‌بخشند. در بسیاری از موارد مشکلات به راحتی توسط کاربری قابل رفع و پیشگیری هستند اما در برخی از موارد دیگر نیاز به مراجعه فوری کارشناس ماشین ظرفشویی دارند.

اگر تمایل دارید معنای کد خطای A03 در ماشین ظرفشویی ایندزیت و آریستون بدانید و از دلایل بروز آن نیز باخبر شوید با ما همراه باشید. همچنین می توانید با ورود به صفحه ارورهای لباسشویی ایندزیت با تعدادی از ارورهای این لباسشویی آشنا شوید.

 

ارور A03 ظرفشویی ایندزیت و آریستون

 

ارور A03 در ماشین ظرفشویی ایندزیت و آریستون به چه معناست؟

ایندزیت و آریستون یکی از بهترین برندهای ماشین ظرفشویی موجود در کشور هستند که از کیفیت بالایی برخوردارند. این دو شرکت جهت استفاده راحت‌تر از دستگاه، صفحه LCD کوچکی بر بالای درب آن نصب کرده‌اند که علاوه بر انتخاب راحت برنامه شستشو توسط کاربر، امکان آگاهی رسانی از بروز مشکل در دستگاه با استفاده از کلمات انگلیسی و اعداد را فراهم می‌نماید.

اگرچه با خواندن این مطلب شما می توانید مشکل این ارور را برطرف نمایید اما برای اطلاع از ایرادات متداول این ظرفشویی به صفحات تعمیر ظرفشویی ایندزیت و تعمیر ظرفشویی آریستون مراجعه کنید. ارور A03 در ماشین ظرفشویی ایندزیت و آریستون خبر از بروز مشکل در تخلیه آب می‌دهد  و با باز کردن درب دستگاه، کف آن را پر از آب کثیف خواهید یافت.  از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرابی یا سوختگی پمپ

پمپ ماشین ظرفشویی وظیفه خروج آب موجود در ماشین ظرفشویی به بیرون از دستگاه را دارد. خرابی این قطعه باعث می‌شود که آب در داخل دستگاه باقی بماند و به هیچ عناون خارج نشوند. رفع این مشکل نیاز به اطلاعات و قطعات تخصصی داردو لذا با نمایندگی ماشین ظرفشویی ایندزیت یا آریستون تماس بگیرید تا برای رفع مشکل مراجعه کنند.

کثیفی بیش از حد فیلتر

فیلتر قطعه مهمی در ماشین ظرفشویی است که با استفاده از منافذ ریز و درست خود، به موادغذایی و آشغال‌های موجود بر روی ظروف اجازه عبور نمی‌دهند. به همین دلیل فیلترها علاوه بر تمیزی بیشتر ظروف، عمر مفید دستگاه را نیز افزایش می‌دهند. با این حال جهت افزایش عملکرد فیلتر، بهتر است که دو بار در ماه آن را کاملا تمیز کنید و آشغال‌های آن را بگیرید. چرا که کثیفی بیش از حد فیلتر، از خروج آب به بیرون دستگاه جلوگیری می‌کند.

 

ارور A03 ظرفشویی ایندزیت و آریستون

گرفتگی مسیر فاضلاب

یکی از دلایل بروزارور A03 در ماشین ظرفشویی ایندزیت و آریستون گرفتگی مسیر فاضلاب است. انباشته شدن آشغال‌های موجود در فاضلاب، باعث گرفتگی و مسدود شدن مسیر آب می‌شوند. برای رفع این مشکل باید دستگاه ماشین ظرفشویی را از جای خود خارج کنید و شلنگ تخلیه را از آن جدا نمایید. سپس  به بررسی مسیر فاضلاب بپردازید. اگر مشکل اصلی را پیدا نکردید می‌توانید از یک کارشناس کمک بگیرید.

تا شدن یا خرابی شلنگ تخلیه

شلنگ تخلیه، شلنگی است که آب پمپ شده را به سمت فاضلاب هدایت می‌کند. فشار دادن ماشین ظرفشویی به دیوار و یا فرسودگی باعث می‌شود که شلنگ تخلیه تا شود و عمل تخلیه به خوبی صورت نپذیرد. در این حالت علی‌رغم کار کردن پمپ، آب در کف ماشین ظرفشویی بافی می‌ماند و ماشین ظرفشویی آریستون و ایندزیت این مشکل را به نمایش ارور A03 به اطلاع می‌رساند.

با جلوکشیدن ماشین ظرفشویی و قرارگیری درست آن می‌توانید این مشکل را حل کنید. اگر چند سالی است که از ماشین ظرفشویی خود استفاده می‌کنید می‌توانید احتمال فرسودگی شلنگ را نیز در نظر بگیرید که در این صورت باید با نمایندگی ماشین ظرفشویی آریستون و ایندزیت تماس حاصل نمایید.

 

ارور A03 ظرفشویی ایندزیت و آریستون

 

گرفتگی لوله‌های داخلی

گرفتگی لوله‌های داخلی و شلنگ تخلیه از دیگر دلایل عدم تخلیه آب و بروز ارور A03 است. اگرچه فیلتر بسیاری از ذرات مواد غذایی را به خود جذب می‌کند، اما برخی از آشغال‌ها نیز از فیلتر گذر کرده و در داخل لوله‌های داخلی دستگاه انباشته می‌شوند. به طور معمول هسته خرما و هسته زیتون از فیلتر رد می‌شوند و  در مسیر لوله‌ها باقی می‌مانند. لذا پیش از شروع برنامه شستشو ظروف خود را تمیز کنید و از باقی ماندن ذرات غذایی بر روی ظرف جلوگیری نمایید. 

عدم جرم‌گیری منظم دستگاه

جهت افزایش عمر مفید هر ماشین ظرفشویی بهتر است که به صورت ماهیانه آن را جرم‌گیری کنید. سختی بالای آب و چربی‌ها باعث می‌شود که تمامی قطعات داخلی در اثر زمان بسته شوند. استفاده از جرم‌گیر مخصوص ماشین لباسشویی به صورت ماهیانه تمامی رسوب‌ها و چربی‌های انباشته شده را می‌زداید و عمل تخلیه آب را راحت‌تر می‌کند.